یزدفردا:معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: چند اثر قوی از سایر شهرستان های استان در این جشنواره حضور دارد و این نقطه قوت و تفاوت جشنواره تئاتر امسال با سالهای گذشته است .

هادی ورشویی ، یکی از اقدامات جدید در سال جاری برگزاری کلاس های آموزش هنر از جمله هنر تئاتر برای اولین بار در شهرستان های استان و تربیت نیروی زبده تئاتر است و آثار ارائه شده در بیست و دومین جشنواره تئاتر استان نیز در پی این آموزش ها بوده است و این نشانگر اهمیت و تاثیرگزاری آموزش بحث است.

وی گفت: امسال و در بیست و دومین جشنواره تئاتراستان، سایر شهرستانهای استان نیز دارای آثار هستند و به طور جدی و با آثاری قوی در این جشواره شرکت کردند به طوری که چهار اثر قوی از سایر شهرستان های استان در این جشنواره حضور دارد و این نقطه قوت و تفاوت جشنواره تئاتر امسال با سالهای گذشته است .

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در طول سال برنامه ها­ی آموزشی را به طور­مستمر ارائه دهیم شاهد کار های قوی تری در سال های آینده در عرصه هنر و به ویژه هنر نمایش خواهیم بود و ارتقای تئاتر استان قطعا رقم خواهد خورد.

ورشویی تصریح کرد : یزد دارای ظرفیت خوبی در هنرتئاتر است و برخی اوقات نبودن برنامه منظم در رشد این حوزه اختلال ایجاد می کند بنابراین برنامه های ویژه و جدی آموزشی در راستای رشد این هنر در استان را در دستور کار داریم چرا که آموزش باعث پویایی هنر می شود .

 وی در خصوص مشکلات بودجه ای گریبان گیر عرصه هنر نیز ابراز داشت :مشکل بودجه ای و اقتصادی در تمام عرصه های هنر ظهور و بروز دارد و درصورتی که تئاتر به صورت حرفه ای فعالیت کند می تواند در آمد زا باشد و مشکل بودجه را در درون خود حل کند بنابراین باید شرایط و محیط فراهم شود.

وی گفت: تئاتر نباید برای اهالی تئاتر باشد بلکه باید برای خاطب کار شود،باید برنامه ها وفیلم هایی تهیه شود که هم به لحاظ حرفه ای قوی بوده و هم جذب حد اکثر مخاطب را داشته باشد و این رمز موفقیت هنر تئاتر است.

وی از تشکیل یک کار گروه اقتصاد هنر در استان خبر داد و گفت: با تشکیل و آغاز فعالیت این کار گروه بخشی از مشکل اقتصادی هنرمندان رفع خواهد شد شرح وظایف و اعضای این کار گروه در حال برنامه ریزی است .

وی در خصوص شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته هنری نمایش در استان اظهار داشت :همه فارغ التحصیلان رشته نمایش در یزد مشغول به کار هستند و امکان فعالیت برای آنها وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه هر جشنواره مخاطب خاص خود را دارد و رقبا در زمینه های خاصی به رقابت می پردازند ولی در عین حال برای اجرای عموم جشنواره ها و به ویژه جشنواره هنرهای نمایشی باید مخاطب را شناخت و برای مخاطب و روحیات و علایق او کار تهیه شود.

وی در خصوص کار برای کودک و نوجوان بیان کرد: هنرمندان در زمینه ساخت برنامه های ویژه کودک و نوجوان باید بیشتر از گذشته فعالیت کنند و برنامه ها باید متناسب با ساختار فکری و فرهنگی هر منطقه باشد.

وی گفت : با توجه به شعار امسال در بخش نمایش اداره فرهنگ و ارشاد " نمایش صحنه ای برای زندگی"، تئاتر باید برای موفقیت بیشتر به جذب مخاطب توجه داشته باشد چراکه هنر بدون مخاطب معنا و محتوایی ندارد.

وی در خصوص برنامه های حوزه هنری و بسیج هنرمندان نیز اظهار داشت: همکاری ها در این دو مرکز بسیار خوب است و باید با همکاری در این زمینه نسبت به رشد هنر در استان تلاش کرد و با هماهنگی بتوانیم نتایج بهتر و سریع ترو برنامه های غنی را داشته باشیم.

وی همچنین برای برگزاری برنامه های هنری بسیج هنرمندان نیز اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: سعی داریم با اجرای برنامه های هنری به سمت نشاط استانی برویم چراکه برنامه های فرهنگی وهنری  جامعه را از حالت انفعال و یکنواختی خارج می کند و جامعه را به سمت نشاط پیش می برد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا