یزدفردا:مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:کار طنز و نمایشنامه هایی که با زندگی واقعی مردم و فرهنگ استان ارتباط تنگاتنگ داشته باشد باید افزایش یابد.

بهرام عبدالحسینی ادامه داد: جشنواره تئاتر امسال از دو جهت با سال های گذشته متفاوت است و آن هم ازلحاظ کار کیفی و تخصصی است چرا که ما سعی کردیم آموزش های لازم را در خصوص نمایش و تئاتر در اختیار هنرمندان استان در تمام شهرستانها قرار دهیم و بازتاب آن را در حضور گسترده و کیفی آثار آنان دراین جشنواره شاهد هستیم و به نظرمی رسد با این اقدام آثار رتبه خوبی در زمینه کیفی کسب کنند و این کار کیفی است که ما را به هدف می رساند.

وی افزود:علاوه بر شهرستان طبس و میبد امسال از دو شهرستان بهاباد و بافق نیز آثار خوبی را در جشنواره داریم.

عبدالحسینی در خصوص سهمیه آثار در این جشنواره نیز اعلام کرد: سطح علمی کار برای ما اهمیت خاصی دارد و به همین جهت سهمیه کار را در 9 اثر انتخاب کردیم.

وی در ادامه هدف از برگزاری جشنواره های هنر و به ویژه هنر نمایش گفت: در کل سیاست جشنواره ها ایجاد جنب و جوش وبالندگی و رقابت سالم بین هنرمندان است و نکته مهم در اینجا این است که جشنواره باید در خدمت تئاتر باشد و نه تئاتر در خدمت جشنواره و هنر مندان باید در این مورددقت داشته باشند که کار را صرفا در زمان جشنواره مهم قلمداد نکنند.

وی اهمیت جشنواره ها را در کسب تجربه و آشنایی با دیدگاه های گوناگون عنوان کرد و گفت:جشنواره میدانی برای رقابت سالم است.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که تئاتر را از حالت دور مانده از مردم خارج کنیم و آن را به نمایش عموم بگذاریم و دیدن تئاتر را به شکل یک فرهنگ در استان تبدیل کنیم که این کار با تبلیغات شهری و آشنا کردن مدارس و دانش آموزان و خانواده های آنها به طوری که تماشای تئاتر در سبد خانواده ها قرار گیرد می تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

عبدالحسینی اظهار داشت: کارهای طنز و نمایشنامه هایی که با زندگی واقعی و روزمره مردم و فرهنگ استان ارتباط تنگاتنگ دارد باید بیشتر انجام شود و باید تئاتر را به سمت تئاتر خیابانی سوق دهیم.

وی در خصوص جذب مخاطب در جشنواره ها گفت: این که یک جشنواره مخاطب کمی داشته باشد طبیعی است چرا که تخصصی کار می شود ولی باید در بخش های هنری با افزایش اجراهای عموم تعداد مخاطب عام را نیز افزایش داد که سعی داریم در سال آینده و جشنواره های تئاتر بعدی اجرای عموم ونظر سنجی از عموم راداشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت فعلی تئاتر و کارهای نمایشی در یزد گفت: تئاتر دریزد یک هنر ریشه دار است به طوری که در گذشته هم هنری قوی شناخته می شده است و در حال حاضرنیز بیش از هر چیز در بخش های نمایشی نیاز به آموزش حرفه ای داریم.

وی به هنرمندان توصیه کرد: برای وارد شدن در هر عرصه از هنر فن و آداب آن را فرا بگیرند و احترام و درس گرفتن از پیشکسوتان را سرلوحه خود قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا