یزدفردا: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ماموریت صندوق ضمانت صادرات ایران حمایت و پشتیبانی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد به نقل از ایرنا ،‌' كاظم دوست حسینی' در بازدید از كارخانجات شیشه اردكان افزود: در راستای توسعه صادرات كشور ، صندوق ضمانت صادرات ایران با همه متقاضیان و صادر كنندگان در زمینه های مختلف توسعه اقتصادی همكاری می كند.
وی اضافه كرد: تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری های مربوط به كالاها و خدمات صادراتی ، ایجاد تسهیلات لازم به منظور توسعه و افزایش صادرات و ضمانت مطالبات صادركنندگان كالا و خدمات از خریداران خارج از كشور از جمله خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح كرد: صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای صادرات بیشتر و مطمئن تر و ورود صادر كنندگان به بازارهای ناشناخته با امكانات و ابزاری كه دولت فراهم كرده تشكیل شده است .
مدیر امور بازاریابی و كارگزاری‌های صندوق ضمانت صادرات ایران هم در ادامه گفت: از آنجایی كه برخی كارخانه ها نظیر كارخانجات شیشه اردكان با داشتن محصولات با كیفیت و صادراتی اما با مشكلاتی روبرو هستند، صندوق ضمانت صادرات خواهد توانست زمینه افزایش توان صادراتی فعالان این بخش و همچنین تشویق و ترغیب تولید كنندگان در این جهت فراهم نماید.
'علی عربی' با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی صورت گرفته در صندوق و اصلاح برخی ساختارها، از عزم جدی مدیران این مركز برای فراگیر نمودن چتر حمایتی آن در گستره سراسر كشور خبر داد و اضافه كرد: برنامه های ویژه ای برای ایجاد نمایندگی صندوق در سراسر كشور تدوین و بر همین اساس تاكنون مجوز فعالیت 6 استان به صورت پایلوت اخذ و برای سایر مناطق كشور نیز پیش بینی های لازم در حال انجام است.
كارخانجات شیشه اردكان با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاهها و تجهیزات تولید و همچنین استفاده از متخصصین جوان كشور به عنوان بزرگترین كارخانه شیشه خاورمیانه، سبد كاملی از انواع محصولات شیشه تخت را تولید و روانه بازار كرده است و نقش بزرگی در بومی ساختن دانش تولید شیشه در كشور داشته است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا