م- غنی

یزدفردا"م- غنی: وقتی که با همسر دلخواه خود ازدواج  کرده و زندگی را با عشق آغاز می کنید انگار که خوشبخت ترین فرد روی کره خاکی هستید و هیچ وقت به این فکر نمی کنید شاید روزی برسد که حتی سایه یکدیگر را با تیر بزنید و از هم بیزار شوید ،چرا که قلبتان سرشار از عشق و دوست داشتن است وجایی برای هیچ نفرتی وجود ندارد،حتی در اوایل زندگی اشتباهات همسرتان را به خاطر عشق وعلاقه ا ی که به او دارید به راحتی می بخشید واز زندگی شیرین خود نهایت  لذت را می برید ،اما چگونه است که با گذشت چند سال از زندگی مشترک این عشق آتشین به کینه و نفرت تبدیل می شود ؟مگر غیر از این است روزی عاشقانه یک دیگر را دوست می داشتید و تحمل یک لحظه ناراحتی یکدیگر را نداشتید!حالا چه شده که این قدر همد یگر را می آزاریدو خم به ابرو نمی آورید ؟
فراموش نکنید که خانواده ،بزرگ ترین سرمایه زندگی انسان است ،اصل و اصالت و ریشه ی انسان از خانواده نشات می گیرد. وقتی کمی در خلوت خود اندیشه  می کنید به آن پی می برید که هیچ آغوشی را گرم تر از خانواده نخواهید یافت . خانواده ای که در تمام سختی های زندگی یارو یاورتان بوده  و عمیق ترین دوستی ها و مهربانی ها درآن شکل می گیرد.چرا با تیشه نادانی و غرور، ستون خانواده را با دستان خود نابود  می کنید؟
در هر خانواده ای تفاوت سلیقه و بگو مگو هایی وجود دارد، به قول قدیمی ها ،اختلافات خانوادگی نمک زندگی است اما به شرطی که شور نشود و طرفین حرمت یک دیگر را نگه دارند و سعی کنند مسائل زندگی را با گذشت و صبوری حل و فصل کنند .
اما گاهی اوضاع به همین سادگی ها نیست و بعضی از زوج های جوان با بی تجربگی رفتارهایی را از خود بروز می دهند که باعث دل زدگی هر دو طرف می شود  و اختلافات را شدیدتر می کنند .
 بزرگ ترها ،نقش مهمی را در روابط زوجین دارند . همیشه  اصل بر این بوده که هر وقت به مشکلی بر خوردید باید نزد بزرگترهایتان بروید و از تجربیات آنها استفاده کنید و به مشکلات زندگی خاتمه دهید ،اما متاسفانه در موارد زیادی دیده می شود که نه تنها کمکی به رفع مشکل نمی کنند که بعضی مواقع  آتش بیار معرکه هم می شوند وگاهی آنقدر اختلافات را دامن می زنند که  شاید دیگر ادامه زندگی برای زوجین میسر  نباشد.
پس بیایید همواره ازدواج را عاقلانه و زندگی را عاشقانه ادامه دهید.......

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا