یزدفردا:جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز یزد با دکتر کلانتری رئیس دانشگاه پیام نور استان دیدار کردند.

به اتفاق جمعی از مدیران خود در نشست صمیمانه با دانشجویان گفت: همانطور که شما دانشجویان می دانید كسب علم و تحصيل در دانشگاه پيام نور مبتني بر نظام خاص آموزشي است كه با تحصيل در ساير دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي با رويكرد (سنتي) تفاوت اساسي دارد.

"عباس کلانتری" افزود: در نظام آموزشي دانشگاه پیام نور محور اصلي يادگيري دانشجو است و دانشجو ياد مي گيرد كه چگونه با استفاده از مواد آموزشي و منابع مختلف به كسب دانش بپردازد. در اين نظام دانشجو الزام به حضور در كلاس هاي نظري ندارد و در عين حال مي تواند از استاد معرفي شده براي دروس بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: در دفترچه های ثبت نامی که دانشجویان ملزم به خواندن و پذیرفتن آن دستورالعمل ها بوده اند آمده است که در دانشگاه پیام نور هيچگونه مزايا از قبيل كمك هزينه تحصيلي، بيمه، خوابگاه و ... به دانشجو تعلق نمی گيرد با این وجود دانشگاه پیام نور در حد توان خود یکسری امکانات برای دانشجویان فراهم کرده است.

"عباس کلانتری" با بیان اینکه طبخ و توزيع غذاي گرم به دانشجويان از جمله برنامه هاي این دانشگاه بوده و مراکز و واحدهای دانشگاه نیز حتی با کمبود اعتبار لازم در برخی از مراکز غذای گرم پخت می کنند افزود: متأسفانه اعتبار درخواستی هنوز از سوی سازمان مرکزی به حساب دانشگاه واریز نشده است با این حال استان همچنان پیگیر این مهم است.

"کلانتری" با اشاره به طرح عفاف و حجاب در دانشگاه در خصوص مصوبات، آیین نامه های قانونی و دستورالعمل ها توضیحاتی را بیان کرد و افزود: طرح عفاف و حجاب مصوب شورای فرهنگی دانشگاه در کشور نمونه شناخته شده و یکی دیگر از افتخارات دانشگاه است مقرر شده این طرح به عنوان الگو در تمام دانشگاه های پیام نور کشور اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه با تمام وجود و تا آخرین قطره خون ایستاده ام و تا زمانی که در دانشگاه پیام نور حضور دارم این طرح اجرا خواهم شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد در جمع دانشجویان ضمن پذیرفتن برخی از انتقادات در خصوص نحوه اجرای طرح به بسیاری از سوالات و شبهات ایجاد شده پاسخ گفت.

"کلانتری" در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار درخواستی بتوانیم فضای آموزشی و رفاهی بهتری برای دانشجویان فراهم نماییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا