یزدفردا:باآنچه از زبان اسفنديار رحيم‌مشايي گفته شده – و مورد تكذيب هم قرار نگرفته- ترديدي نسبت به‌فعاليت بزرگ و برنامه ريزي شده اي براي تخريب مديريت شهري باقي نمي ماند. تخريبي از نوع آنچه جريان انحرافي پيش از اين هم بر ضد رقباي سياسي خود به‌كار برده و ...
شفاف-احسان تقدسی:  انتشار سخنان بي‌سابقه اسفنديار رحيم مشايي، ليدر جريان انحرافي در يك ضيافت افطاري ماه رمضان در ساختمان كوثر دولت، از برنامه بزرگ جريان انحرافي براي تخريب محمد باقر قاليباف حكايت دارد.

 آنگونه كه سايت بازتاب به نقل از بولتن يك طيف اصولگرايان خبر داده مشايي در اين سخنان كه علي الظاهر در آستانه شب قدر هم بوده ضمن اعلام آمادگي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري از « تمام بودن» كار اصولگرايان سخن گفته و درباره محمد باقر قاليباف هم افزوده است: «خیلی‌ها الان می‌ترسند که قالیباف رئیس جمهور شود، اما او که از هاشمی بزرگتر نیست...ما برای او برنامه‌ مفصلی داریم، البته نباید الان برنامه‌هایمان را رو کنیم.»‌

عکس مشایی

اعلام رسمي «برنامه دار» بودن جريان انحرافي براي مديريت شهري تهران، در حالي از سوي ليدر جريان انحرافي مطرح مي شود كه به نوشته برخي رسانه ها هفته گذشته مجتبي ثمره هاشمی از مردان حلقه نخست محمود احمدي نژاد رسماً‌ به عنوان مسئول ستاد حامیان احمدی‌نژاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

به نوشته اين رسانه‌ها در ابتدا قرار بوده حميدرضا بقايي اسپانسر مالي جريان انتخاباتي حلقه انحرافي شود كه بعد از مخالفت مشايي به دليل برخي مسائل، سید حسن موسوی معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان رئيس ستادهاي انتخاباتي جريان انحرافي منصوب مي شود.

در ماههاي گذشته دور جديدي از تخريب مديريت شهري و بخصوص شخص محمد باقر قاليباف در رسانه هاي جريان انحرافي – بخصوص روزنامه ايران- آغاز شده بود. اگرچه برخي تحليل ها از سليقه اي و بدون برنامه بودن اين تخريب ها حكايت داشت اما با آنچه از زبان اسفنديار رحيم مشايي گفته شده – و مورد تكذيب هم قرار نگرفته- ترديدي نسبت به فعاليت بزرگ و برنامه ريزي شده اي براي تخريب مديريت شهري باقي نمي ماند. تخريبي از نوع آنچه جريان انحرافي پيش از اين هم بر ضد رقباي سياسي خود به‌كار برده و هيچ گاه هم نيازي براي اثبات آن تهمت ها از سوي اين جريان احساس نشد. مهمترين نشانه فعاليت انتخاباتي جريان انحرافي ماجرايي بود كه نيمه دوم ارديبهشت ماه سال جاري اتفاق افتاد و رسانه ها از آن با عنوان «سوداي بازگشت به بهشت» ياد كردند. ماجرا از افشاي جلسه اعضاي حلقه انحراف در دولت براي انتخابات رياست جمهوري و تسخير شوراها كليد خورد و جالب‌تر اينكه مورد تكذيب دولتي‌ها هم قرار نگرفت.

بر اساس اين راهبرد، مجتبي ثمره هاشمي ( مردي كه اينك رياست ستاد انتخاباتي جريان انحرافي است) و مسعود زريبافان براي ساماندهي فعاليت‌هاي انتخاباتي و تبليغاتي دولت در خصوص انتخابات شوراي شهر مامور شده‌ و وظيفه انتخاب كانديداهاي مطلوب و مناسب را عهده دار شده اند.

نكته جالب اينكه بر اساس راهبرد اين حلقه تخريب مديريت شهري و شخص محمد باقر قاليباف يكي از مهمترين رويكردهاي اين جريان براي دستيابي به هدف تعيين شده بود. شواهد امر حاكي از آن است كه اين جريان خيلي زود كانديداي مورد نظر خود را يافته و اين كانديدا هم كسي نيست جز اسفنديار رحيم مشايي.



مردي كه پس از خانه نشيني پربحث احمدي نژاد آرام آرام به حاشيه رفت و در حاشيه ماند و در سايه بلند خيابان پاستور فعاليت هاي خود را ادامه داد. اينك وي براي پيشبرد آنچه به دنبال آن است از «برنامه هاي طول و دراز» خود براي تخريب محمد باقر قاليباف خبر مي دهد.


نشانه هاي تخريب

نشانه هاي خيز بلند جريان انحرافي براي فتح دوباره پاستور از اسفندماه گذشته و با تخريب گسترده مديريت شهري در جريان انتخابات مجلس كليد خورد. در چند ماه اخير نگاهي گذرا به آنچه در صفحات روزنامه دولتي ايران ( كه از بودجه بيت المال ارتزاق مي كند) گوياي يك نكته است: جريان انحرافي تخريب قاليباف و مجموعه تحت مديريت وي را ماموريت ذاتي و روزانه خود مي داند و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نمي كند.

اوج تخريب مديريت شهري در چند ماه گذشته در ماجراي سيل بي‌سابقه تهران بود كه اهالي سياست اين جريان هم پا به ميدان گذاشتند و با جريان‌سازي رسانه‌اي به نشر اخبار بي‌پايه عليه مديريت شهري پرداختند.

به گزارش تهران امروز موج تخريب مديريت شهري اگرچه توسط اصلاح طلبان و جبهه پايداري هم دنبال مي شود اما شدت آن در جريان انحرافي بيش از ساير جريان هاست چه آنكه به مدد وجود موسسات عريض و طويل نظرسنجي كه در پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارت خانه‌هاي متفاوت دولتي وجود دارد، آگاه‌ترين جريان به ميزان محبوبيت چهره‌ها در ميان مردم همين جريان است.

آنچه مشايي گفته و لااقل تا امروز كسي در آن جريان حاضر به تكذيب آن نشده است تنها يك نشانه است. سخني است كه سال ها در سينه و ذهن اين جريان بود و اينك لبريز شده و آن هم در جمعي خصوصي. مشايي اگر احتمال مي داد اين سخنان به بيرون درز كند حاضر به افشاي برنامه هاي خود براي قاليباف نمي شد.

نكته آخر اينكه در ماجراي دادگاه فساد بزرگ مالي قوه قضائيه كشور زحمت زيادي كشيد و با وجود همه فشارهايي كه براي به سرانجام نرساندن اين پرونده بر مسئولان قضايي وارد شد، شجاعانه ايستاد. در اعترافات مقصران جريان انحرافي مشخص است خواهرزاده هاي كدام افراد دست داشتند و چه ها كردند. توصيه نامه هاي عجيب و غريب براي پرداخت تسهيلات بي‌حساب و كتاب به افراد همين پرونده هم مشخص است توسط كدام چهره امضا شده است. اي كاش آنچه رئيس سازمان بازرسي كل كشور از آن با عنوان «مصالح كشور» ياد مي كند، مانع از اين رسيدگي ها نشود و مردم آن « وقت ديگر» را هم هرچه زودتر مشاهده كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا