یزدفردا:آیین نکوداشت مرحوم استاد ایرج افشار همزمان با هشتاد و هفتمین زادروز وی در زادگاهش، یزد برگزار می شود.

همزمان با فرارسیدن هشتاد و هفتمین زادروز استاد ایرج افشار، ایرانشناس، کتابشناس، مصحح و نویسنده نامی، آیین نکوداشت شخصیت و مقام علمی آن استاد فقید در محل سالن اجتماعات کتابخانه وزیری یزد برگزار خواهد شد. در این مراسم که به همت انجمن چارسوق کویر و با همراهی و همکاری کتابخانه وزیری یزد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد، نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد و حوزه هنری یزد از ساعت 30/18 روز پنجشنبه 20 مهرماه 1390 برگزار خواهد شد، جمشید کیانفر، کتاب شناس و مصحح و از دوستان و همراهان مرحوم استاد ایرج افشار به ایراد سخن پیرامون شخصیت و آثار آن استاد فقید خواهد پرداخت.

برگزار کنندگان این نکوداشت هدف از برگزاری این نشست را معرفی هرچه بیشتر شخصیت علمی و بی نظیر مرحوم استاد افشار و تاکید بر اهمیت پیگری مباحث یزدشناسی به عنوان یکی از دغدغه های وی بیان داشته اند. همچنین قرار است در این برنامه با ارسال نامه ای مجدد، از شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد برای نامگذاری میدان یا خیابانی در شهر یزد به نام مرحوم استاد ایرج افشار درخواست شود.

خاطر نشان می شود استاد ایرج افشار، فرزند مرحوم دکتر محمود افشار یزدی در 16 مهرماه 1304 در تهران دیده به جهان گشود و پس از عمری مطالعه و نگارش در زمینه های مختلف علمی و ادبی در 18 اسفندماه 1389 چشم از جهان فروبست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا