کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد به منظور تعادل کلسترول بدن بر کاهش انواع گوشت قرمز تاکید و توصیه کرد: مصرف ماهی آزاد، تن یا ساردین بهترین گزینه جهت تعادل کلسترول بدن است این ماهی‌ها علی رغم چرب بودن حاوی کلسترول خوب می‌باشند

علی اکبر کمالی در گفت و گو با خبرنگار وب دا یزد در خصوص اهمیت کلسترول در بدن اظهارداشت: بر خلاف باورهای رایجی که وجود دارد بدن ما برای این که در سلامت کامل باشد به کلسترول نیاز دارد اما نه هر کلسترولی!

وی با اشاره به این که باید کلسترول خوب (HDL) را از کلسترول بد (LDL) جدا کرد ادامه داد: کلسترول خوب باعث ساخت دیواره و غشای سلولی می‌شود و برای هورمون‌های جنسی و روانی مفید است. اما میزان بالای کلسترول بد خون، سلامتی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث آترواسکلروز (تصلب شرایین) شود که در نهایت به حمله‌ی قلبی منجر می‌شود.

کمالی عنوان داشت: کلسترول بد خون در برخی از افراد بالا است و برای همین لازم است که به رژیم غذایی‌شان توجه بیشتری بکنند. در حالی که برخی دیگر چنین مشکلی ندارند و راحت‌تر زندگی می‌کنند. در هر دو حال مهم است که سعی شود میزان کلسترول بد خون را در کمترین میزان خود نگه داریم. برای این کار لازم است در مصرف مواد غذایی مختلفی که باعث افزایش کلسترول بد می‌شود احتیاط کنید.

این کارشناس صنایع غذایی توصیه کرد: برای داشتن یک رژیم غذایی ضد کلسترول حتی الامکان مصرف مواد غذایی همچون گوشت، محصولات لبنی و تخم مرغ، کره، مواد غذایی آماده و صنعتی و قندهای تصفیه شده و نشاسته را کاهش دهید.

وی با تاکید بر این که از مصرف گوشت‌های چرب مانند گوشت گاو بپرهیزید اضافه کرد: به جای گوشت قرمز مصرف گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون را در اولویت برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

کمالی با تاکید بر جداسازی پوست گوشت مرغ و بوقلمون توصیه کرد: مصرف ماهی آزاد، تن یا ساردین بهترین گزینه جهت تعادل کلسترول بدن است این ماهی‌ها چرب هستند اما مانند گردو حاوی کلسترول خوب می‌باشند بنابراین ماهی‌ها جزو مواد غذایی سالم هستند پس، از آن‌ها غافل نشویم.

مطلب تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا