فرماندار خاتم با اشاره به اینکه درچندین سال اخیر اقدامات خوبی درزمینه زیرساخت های گردشگری انجام شده اما کافی نسبت افزود: شهرستان خاتم در جنوبی ترین منطقه استان یزد و در فاصله 240کیلومتری استان قرار دارد و به لحاظ برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از مناطق منحصر به فرد یزد به شمار می رود اما نام این شهرستان کمتر به گوش گردشگران و مسافران خورده است.

به گزارش خبرنگار يزد فردا :"محمد علی شاه حسینی "در حاشیه بازدید مدیران بازنشسته استانداری يزد از شهرستان خاتم با بیان مطلب فوق تصریح کرد: خاتم یکی از شهرستانهای استان یزد متشکل از دو بخش با مرکزیت شهرهای تاریخی با نامهای هرات و مروست این شهرستان با جاذبه های منحصر به فرد و بی نظیر خود همچون زیستگاه های نادر پرندگان و جانوران در حال انقراض، آثار طبیعی نظیر کوه‌های سر به فلک کشیده، غارها، جنگل‌ها، درختان کهنسال و البته آثار و ابنیه تاریخی همچون نگینی بر انگشتر گردشگری استان یزد می‌ درخشد.

شاه حسنی ادامه داد: شهرستان خاتم به عنوان نگین گردشگری استان یزد، متاسفانه با این همه قابلیت و استعداد ها به  این شهرستان کمتر توجه شده است ،  به طور مثال 25درصد ازکشاوری استان در این شهرستان وجودارد و این شهرستان اولین تولید کننده گندم ، ذرت ،پسته ، انگور ،زردآلو دراستان است و نزدیک به یک چهارم آب استان در این شهرستان می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده کشاورزی درآمدزا متعلق به غیر بومی ها از جمله شهرستان رفسنجان می باشد و منابع مالی  که ازاین شهرستان برداشت می شود   به این شهرستان  برنمی گردد و در  شهرستانهای دیگر سرمایه گذاری می شود. و  اظهار تاسف به اینکه هنوز صنایع تبدیلی و صنایع جنبی دراین شهرستان وجوندارد گفت :  این شهرستان  بزرگترین تولید کننده انگور استان است اما  یک کارخانه صنایع تبدیلی وجودندارد .

شاه حسينی با اعلام اینکه  مهم ترین مطالبات مردم دراین شهرستان اشتغال است ادامه داد: یکی از  اقداماتی كه با محوریت  توسعه شهرستان در بخش کشاورزی درحال انجام است ، ایجاد 3مجتمع گلخانه ای و در اختیار گذاشتن آب وزمین و وام 7درصد به متقاضیان با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی مي باشد.   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا