یزدفردا: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: كار فرهنگ سازي در راستاي ترويج كتابخواني را بايد از خردسالان و كودكان  و به واسطه ساز و كارهاي تشويقي دنبال كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت ا... "محمد رضا ناصري" شنبه شب در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان يزد كه در محل سالن حميديا استانداري برگزار شد، نقش معلمان مقاطع مختلف تحصيلي در امر ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان كودكان  را يادآور شد.

وي همچنين بر اهميت توجه به فرهنگ خريد كتاب تاكيد كرد و قرار گرفتن كتابهاي مفيد در سبد خريد خانوار را موضوعي پراهميت دانست.

استاندار يزد نيز در اين جلسه بر اهميت توجه به ارزشهاي فرهنگ دارالعباده يزد تاكيد كرد. و گفت: نكات ارزشمند فرهنگ دارالعباده كه مغفول بوده و بايستي به نوعي احيا شود، بايد به عنوان موضوع اصلي در شوراي فرهنگ عمومي مطرح شود.

"محمد رضا فلاح زاده"  با اشاره به وضعيت كتابخواني و مطالعه غير درسي مردم استان، برگزاري نمايشگاه هاي كتاب و معرفي كتابها از طريق صدا و سيما، رواج اهداء كتاب در مناسبتهاي مختلف توسط افراد جامعه و....  را از جمله راهكارهاي ترويج فرهنگ كتابخواني عنوان كرد.

اشتراك نشريات توسط دستگاه ها و تجليل از شخصيتهاي موثري همچون شهيد پاكنژاد و مرحوم حجت الاسلام و المسلمين وزيري  از ديگر نكات مورد تاكيد استاندار يزد بود.

عالي ترين مقام اجرائي استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود، با تاكيد بر بزرگداشت مفاخراين استان، ياد و خاطره مفاخر و مشاهير ديار دارالعباده و دارالعلم را گرامي داشت.

فلاح زاده با تجليل از حماسه آفريني رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در آن دوران همه توان فرهنگي جامعه بر روي دفاع مقدس متمركز بود و اكنون در حوزه اقتصاد مقاومتي وظيفه اصحاب فرهنگ، رسانه ها و دستگاه هاي متولي فرهنگ ، خطير و سنگين است.

رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور نيز در اين جلسه يزد را استاني عالم خيز و مفخره پرور توصيف كرد.

حجت الاسلام و المسلمين"ادبي"با اشاره به چارت شعب استاني انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، اظهار داشت: در دوره جديد انجمن، توجه بيشتري به مفاخر فرهنگي در قيد حيات صورت گرفته است.

وي افزود: نشر آثار مفخره فرهنگي و گردآوري مجموعه مقالات مفيد ،آثار علمي بسيار بزرگي را به وجود مي آورد.

رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور، با قرائت حكم اعضاي شعبه استاني اين انجمن كه به امضاي رياست جمهور رسيده است، احكام اعضا راتقديم كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا