عکس:متفاوت‌ترين آسانسورهاي جهان

 
سوار متفاوت‌ترين آسانسورهاي جهان شويد
 
مناظر طبيعي يا اماكن تاريخي يا ساختمان‌هاي مدرن؛ اين‌ها بيشترين جاذبه‌هاي گردشگري جهان را تشكيل مي‌دهند اما گاهي برخي چيزهايي كه فكرش را هم نمي‌كنيد مي‌تواند يك جاذبه گردشگري باشد، براي مثال يك آسانسور..


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13018.jpeg

برترین ها:  آسانسور به‌عنوان جاذبه گردشگري؟ يعني مي‌شود تصور كرد كه كلي راه برويم تا فقط از يك آسانسور ديدن كنيم؟ بله، مي‌شود، حتي مي‌شود يك آسانسور جزو جاذبه‌هاي يك منطقه محسوب شود، باور نداريد؟ اين مطلب را بخوانيد.



اينجا طي مسير، مهم است نه هدف

به‌طور معمول، سوار شدن بر يك آسانسور يعني وارد يك اتاقك فلزي يا شيشه‌اي شويد، دكمه‌اي را بزنيد و سپس انتظار بكشيد، اما گاهي ممكن است آسانسورهاي خاص حتي مهم‌تر از هدف شما باشند. درواقع گاهي آسانسورها خودشان جالب هستند نه رساندن شما از نقطه «الف» به نقطه «ب» اين‌ها مواردي از اين نمونه آسانسور هستند. 



مثل چرخ و فلك‌هاي پرهيجان

فالكرك ويل، فالكرك، اسكاتلند

مي‌توانيد فكر كنيد سوار آسانسوري شويد كه مثل يك قايق در رودخانه خروشان، بالا و پايين شود؟ فكر نكنيد چنين احساسي ديوانه‌تان خواهد كرد، اتفاقا برعكس، مطمئن باشيد از اين سواري لذت هم خواهيد برد. اين آسانسور در سال 2002 افتتاح شده است و خيلي سريع به يكي از جاذبه‌هاي توريستي منطقه بدل شد. تونل‌هاي مشهور فالكرك 70 سال قبل افتتاح شده‌اند اما تفاوت سطح ميان آن‌ 2براي بازديد‌كننده‌ها سخت بود اما تاسيس اين آسانسور جديد كار توريست‌ها را راحت كرد. حالا بازديدكننده‌ها طي 50دقيقه هم از 2 كانال بازديد مي‌كنند و هم 2بار سوار اين آسانسورهاي چرخان و معلق مي‌شوند. در زمان سواري با اين آسانسورها شما مي‌توانيد چندكيلومتر چشم‌انداز فوق‌العاده را ببينيد. 

چگونه سوار آسانسور شويد: اين منطقه بسيار محبوب است و براي همين بهتر است قبل از رفتن به آنجا حتما به وسيله اينترنت يا تلفن براي خودتان بليت رزرو كنيد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13019.jpeg
اژدها در انتظار شماست

آسانسور مركزتجاري آيلند، نيويورك

در مورد اكثريت آسانسورهاي اين فهرست، زيبايي، جالب بودن و چشم‌اندازهاي فوق‌العاده خارج آسانسور عامل انتخاب است اما در مورد اين آسانسور خاص مسئله درون اتاقك آسانسور است. اگرچه اين ساختمان يك ساختمان كلاسيك اداري است اما آسانسور آن كاملا متفاوت است. وقتي در اين آسانسور باز مي‌شود ناگهان غافلگير مي‌شويد زيرا يك اژدهاي خشمگين در انتظار شماست. درواقع نقاشي داخل اين آسانسور و بهره‌گيري از تركيب تصويري سه‌بعدي، فضايي خاص و تاثيرگذار ساخته است كه يادآور فيلم‌هاي پر از جلوه‌هاي ويژه است. به هرحال تا به اين نقاشي توجه كنيد احتمالا به مقصد رسيده‌ايد زيرا اين آسانسور فقط 8 طبقه را طي مي‌كند. 

چگونه سوار آسانسور شويد‌: در خيابان سي‌و‌يك نيويورك، اين ساختمان مشهور است. خيلي راحت به‌عنوان يك مراجعه‌كننده به يكي از شركت‌هاي واقع در ساختمان مي‌توانيد وارد آسانسور شويد و يك بار با آن بالا برويد و پايين بياييد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13020.jpeg
صعود از تپه در صد ثانيه

آسانسور بي‌لانگ، هوان، چين

آسانسور مشهور بي‌لانگ در پارك حفاظت شده ژانگ ژيايي در هوان واقع است. شما در دل مناظر طبيعي يك آسانسور فوق‌العاده پيدا مي‌كنيد كه چشم‌انداز بي‌نظيري دارد. با مهندسي عالي اين آسانسور شيشه‌اي شما را از سطح زمين تا بالاي تپه‌اي به ارتفاع 450 متر بالا مي‌برد و شما مي‌توانيد از بالا به فضاي سبز زيباي زيردست خود نگاه كنيد. طي اين ارتفاع چيزي حدود 2دقيقه به طول مي‌انجامد اما هستند كساني كه چندبار از اين آسانسور استفاده مي‌كنند. البته اين را يادتان باشد وقتي از آسانسور پياده شديد، در دل جنگلي قرار داريد كه حتما بايد زيبايي‌هاي آن را ببينيد.

چگونه سوار آسانسور شويد: بازديد از پارك ملي ژانگ ژيايي براي عموم آزاد است اما حتما قبل از سفر به اين منطقه از وضعيت آب و هوا مطلع شويد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13021.jpeg
كج بالا برويد

آسانسـور لاكســراينكلينيتور/ لاس‌وگاس/ نوادا
شايد نشود اين بالابر را يك آسانسور ناميد؛ درواقع اين بالابر كه خيلي‌ها آن را موشك مي‌نامند با يك زاويه 39درجه‌اي نسبت به زمين قرار دارد. اين آسانسور ارتفاع خيلي زيادي را طي نمي‌كند (درواقع اين آسانسور فقط 30طبقه بالا مي‌رود) اما شكل و حالت خاص اين آسانسور آن را متفاوت كرده است. البته طي بالارفتن از اين آسانسور مي‌توانيد از نماي هرم‌مانند هتل و رقص نور و رنگ در اطراف‌تان لذت ببريد. 

چگونه سوار آسانسور شويد: تنها مهمانان و كساني كه در هتل لاكسر اتاق رزرو كرده‌اند مي‌توانند از اين آسانسور استفاده كنند. براي همين تنها راه استفاده از اين آسانسور اين است كه يكي از 4هزار و 400 اتاق اين هتل را رزرو كنيد. اگر اين كار را كرديد حتما در شب كه شهر پر از نور است سوار آسانسور شويد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13022.jpeg
در دل اقيانوس بالا برويد

آكوادام، برلين، آلمان

در مركز لابي‌ هتل بلاراداسيون برلين، يك آسانسور كاملا متفاوت قرار دارد. البته اين هتل آسانسورهاي ديگري هم دارد اما تقريبا تمام مراجعان به هتل ترجيح مي‌دهند كه از آكوادام استفاده كنند. اين آسانسور درواقع اتاقكي است كه در داخل يك آكواريوم (يا بهتر بگوييم يك استخر، قرار گرفته است كه طي سفر با اين آسانسور، شما در داخل اين محفظه 40متري بالا مي‌رويد و مي‌توانيد كاملا احساس غواصي در دل اقيانوس را داشته باشيد. براساس گفته‌هاي مسئولان اين آكواريوم حدود يكصد گونه از جانوران دريايي در اين آكواريوم نگهداري مي‌شوند. شمشيرماهي، ماهي طلايي، حلقه حلزوني و لجن‌خوارهاي بزرگ برخي از گونه‌هاي جالب داخل اين استخر هستند. بيش از يك ميليون ليتر آب داخل اين آكواريوم است و شما مي‌توانيد خيال‌تان راحت باشد كه طي اين سفر غرق نخواهيد شد.

چگونه سوار آسانسور شويد: در اين هتل مي‌توانيد با پرداخت پول ورودي سوار اين آسانسور شويد اما اگر وارد آن شديد حتما از بخش «زندگي دريايي»‌كه درواقع يك موزه دريايي است هم بازديد كنيد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13023.jpeg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13024.jpeg
40ثانيه‌اي به اوج برسيد

آسانسور برج آسمان، اوكلند، نيوزلند

نماي فوقاني اين برج در ارتفاع اين برج در ارتفاع 270متري واقعا شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد اما مطمئن باشيد طي سفر 40ثانيه‌اي با آسانسور شيشه‌اي اين برج لذت بيشتري را تجربه خواهيد كرد. اين آسانسور شيشه‌اي از 3طرف چشم‌انداز زيبايي دارد، هم مي‌توانيد نماهاي شهري را ببينيد هم مناطق طبيعي اطراف شهر را، البته اگر بتوانيد چشم‌هاي‌تان را از اطراف بگيريد و به زمين نگاه كنيد آن‌وقت از سرعت بالارفتن آسانسور احتمالا وحشت‌زده خواهيد شد.

چگونه سوار آسانسور شويد: از بسياري از نقاط اوكلند اتوبوس‌هاي رايگان در دسترس هستند كه شما را به برج آسمان مي‌برند. شما با پرداختن پول وروديه به برج مي‌توانيد چندبار سوار آسانسور شويد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13026.jpeg
طراحي داخلي... در يك آسانسور

گت اوي آرچ، سنت لوئيز، ميسوري

ويژگي اين آسانسور محل قرارگرفتن آن است. درواقع اين آسانسور در داخل بلندترين مجسمه يادبود در كل جهان واقع است. طراحي فوق‌العاده اين آسانسور توسط اروسارينن، طراح مشهور فنلاندي انجام گرفته است. درهاي اين آسانسور شيشه‌اي هستند و طراحي داخلي آن فوق‌العاده است. شما در نقطه اوج اين آسانسور مي‌توانيد از ارتفاع بيش از 200متري به پايين و مناظر اطراف نگاه كنيد. طي اين مسافت حدود 4دقيقه طول مي‌كشد اما مطمئن باشيد از اين 4دقيقه لذت خواهيد برد. 

چگونه سوار آسانسور شويد: هروقت به اين مركز مراجعه كنيد با صفي از افراد كه براي خريد بليت ايستاده‌اند روبه‌رو مي‌شويد اما يادتان باشد، بهترين كار اين است كه به صورت آنلاين از قبل بليت خودتان را رزرو كنيد.



http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13027.jpeg
آسانسور صدساله

آسانسور هامشاوند ليفت/ درياچه لوكرن/ سوئيس

شكل ظاهري اين آسانسور شبيه يك موشك است كه آسمان را هدف گرفته است. جالب است بدانيد اين آسانسور اولين‌بار در سال 1905 افتتاح شد و از همان زمان كساني كه دوست داشتند از درياچه لوكرن و تپه مشرف بر آن در دامنه آلپ لذت ببرند از آن استفاده مي‌كنند. اين آسانسور البته طي زماني مورد بازسازي قرار گرفته اما اسكلت اصلي آن حفظ شده است. در حال حاضر اين آسانسور 225 متر ارتفاع دارد و اين مسافت را در 50ثانيه طي مي‌كند. اين آسانسور در واقع بلندترين آسانسور در محل‌هاي طبيعي در كل اروپاست. يادتان باشد سريع‌ترين اتومبيل‌ها اين مسافت را در 50ثانيه طي مي‌كنند اما وقتي شما سوار اين آسانسور هستيد اين حركت سريع را متوجه نخواهيد شد.

چگونه سوار اين آسانسور شويد: يادتان باشد در ماه‌هاي زمستان اين آسانسور تعطيل است، درواقع بهتر است كه فقط در ماه‌هاي تابستان به اين منطقه سفر كنيد تا از تمام زيبايي‌هاي پيرامون آن لذت ببريد. پيشنهاد ما اين است كه كاري كنيد كه غروب آفتاب را در اين منطقه تماشا كنيد تا از زيبايي‌هاي طبيعت لذت ببريد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا