متصدی کافی نتی در گلستان سارق رمزهای عابر بانک مشتریان بود.

سرهنگ " رجبلی" رئیس پلیس فتا استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : در پی ارسال دو پرونده در فاصله زماني چند روز به اين پليس با موضوع برداشت غيرمجاز اینترنتی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ رجبلی در ادامه افزود: طی تحقيقات فنی و تخصصی صورت گرفته معلوم شد ، كه متهم يا متهمان با مراجعه به مغازه موبايل فروشي ، پس از خريد گوشي تلفن همراه ، به بهانه همراه نداشتن كارت عابر بانك جهت پرداخت وجه از طريق اينترنت، از فروشنده تقاضا استفاده از اينترنت مغازه را داشته، سپس با استفاده از شماره حساب او اقدام به پرداخت وجه می کردند.

وی عنوان کرد: با تجميع اظهارات شكات مشخص شد كه هر دو شاكي چند ماه قبل از طريق كافي نتي اقدام به انجام امور بانكي کرده و اين احتمال براي كارشناسان قوت گرفت كه متصدي كافي نت يا افرد ديگري كه به آن مكان آمد و شد دارند بصورت مخفيانه اطلاعات حساب شكات را بدست آورده و از آن طريق نيات شوم خود را عملي کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم که متصدی کافی نت بود شناسایی و دستگیر شد .وی پس از رویت ادله و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که اطلاعات حساب مشترياني كه جهت ثبت نام اينترنتي به وي مراجعه کردند را اخذ و پس از انجام ثبت نام ، اطلاعات مذكور را نزد خود نگه داشته تا در فرصتي مناسب اقدام به سرقت وجه از حسابشان کند.

رییس پلیس فتا گلستان ادامه داد: مامورين اين پليس طی بازديد از رايانه هاي نت سراي مذكور به محتويات مجرمانه از قبيل فيلم ها و عكسهاي مبتذل و مستهجن برخورده كه سيستم سرور نت سرا جهت بررسي بيشتر به بخش فني اين پليس منتقل و مشخص گردید تعداد زیادی مشخصات بانکی مشتریان در این سیستم ها ذخیره شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا