تمركز دوربین ها بر سوریه فرصت سازی برای ظلم آل خلیفه بر شیعیان است

  پرینت
شناسه خبر : 58871 | تاریخ انتشار : 03 Mehr 1392 - 23:05 | 1480 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

"عبدالرئوف الشائب" دبیركل ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ال اچ وی نیوز، به تبیین دلایل ناآرامی ها در بحرین و عربستان پرداخت

دبیر كل ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ال اچ وی نیوز به تبیین اوضاع بحرین پرداخت. عبدالرئوف الشائب درباره اوضاع پر تنش منطقه خاور میانه گفت: "شرایط كنونی، اوضاع ناآرام منطقه و تحولات اخیر به ویژه در سوریه، نگاه رسانه ها را به خود معطوف كرد. بحران های دیگر منطقه از جمله اوضاع بد كشور بحرین، مسكوت ماند و توجه رسانه ها نسبت به آن كاسته شد. بدون شك این امر، فرصت ظلم به شیعیان بحرینی را برای آل خلیفه فراهم می آورد."

سخنگوی انقلابیون 14 فوریه بحرین در ادامه به این مسئله كه تنش ها در بحرین منجر به انقلاب خواهد شد اشاره كرد و اظهار داشت: "بر كسی پوشیده نیست كه نظام خون‌خوار آل خلیفه، از هر فرصتی برای فرو بردن چنگال های خود در كام ملت و دریدن و به بازی گرفتن آن ها بهره می برد. یقینا هر بحرانی كه در منطقه یا جهان رخ می دهد، توجه رسانه ها را به خود جلب می نماید. به تبع آن، زمینه را برای این رژیم كه می كوشد از آب گل آلود ماهی بگیرد، مهیا می كند."

وی افزود وقوع بحران در هر جای جهان كه باشد، چه در سوریه یا عراق، چه در لبنان یا فلسطین، فرقی به حال آل خلیفه ندارد؛ آن چه با اهمیت می نماید مشغول شدن افكار عمومی به دیگر بحران ها خواهد بود و همزمان با آن، به دور ماندن ذهن و توجه ملت ها از ستم و اقدام های وحشیانه در حق مردم مظلوم بحرین است. این ملت در مقابل چشمان باز و دهان بسته مدعیان دموكراسی، با اراده و ایمان قوی به مبارزه خود با رژیم پادشاهی و دیكتاتور آل خلیفه ادامه می دهد. بی تردید این نظام رو به زوال است.

این فعال سیاسی با توصیف انقلاب مردم بحرین به "انتفاضه مردمی"، به خبرنگار ال اچ وی نیوز یادآور شد: "مخالفت و اعتراض به نظام آل خلیفه تنها بر پایه اعتراض مذهبی نیست بلكه بر بنیان و اصول ملی است. ما شاهد ظلم و ستم به شیعیان بحرینی از طرف رژیم وحشی آل خلیفه هستیم ولی اساس انقلاب مردم، آزادی و عدالت و مساوات است. ما در هر زمان و مكان و هر حاكمیتی اعم از مسیحی و سنی یا شیعی و یا هر مذهب دیگر، خواستار اجرای عدالت اجتماعی خواهیم بود."

وی افزود: "به جرئت می توان گفت انقلاب بحرین، انقلابی مردمی بود كه در آن گروه ها و احزاب مختلف شركت داشتند چرا كه برای همه نمایان شد رژیم آل خلیفه تنها به مصلحت خود می اندیشد."


تبعیض میان شیعه و سنی

الشائب در پاسخ به سوال خبرنگار ال اچ وی نیوز وجود تبعیض در میان اقلیت های دینی در بحرین گفت: "متاسفانه رژیم آل خلیفه بیش ترین تبعیض را در تقسیم سرانه و امور دیگر به ویژه تبعیض مذهبی بر ضد پیروان اهل بیت كه اكثریت مردم این كشور را در بر می گیرد، انجام می دهد؛ البته این امر بر كسی پوشیده نیست."

وی افزود: "شیعیان از انجام فعالیت های تجاری مختلف و گرفتن گواهینامه ها منع شده اند. مسلما این اقدامات غیر انسانی، وضعیت مردم شیعه بحرینی را سخت می نماید و باعث رنجش آن ها از كمبود امكانات، فقر و اقدامات ناشایست می شود."

75 درصد از درآمد این كشور به افرادی اختصاص یافته كه در نهایت 25 درصد از مردم را در بر می گیرند. همچنین تنها 25 درصد از درآمد را به طبقه ای اختصاص داده اند كه اكثریت این كشور را تشكیل می دهند و تعداد آن ها بالغ بر 75 درصد جمعیت است.

الشائب در بخش دیگر سخنان خود، به شورای همكاری كشورهای عرب خلیج فارس اشاره داشت و عنوان كرد: "شورای همكاری كشورهای عرب خلیج فارس، یك بلوك تجاری شامل شوراهای پیرامون خلیج فارس و كشورهای عرب منطقه است. اعضای آن ها نیز آماج تجاری و اجتماعی مشتركی را پیگیری می كنند. در حال حاضر شش كشور عربستان، امارات متحده عربی، بحرین، كویت، عمان و قطر، عضو این شورای همكاری هستند."


اشغال بحرین توسط نیروهای عربستان

رژیم بحرین برای سركوب انتفاضه مردمی، از نظامیان آل سعود و دیگر رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس كمك گرفته است. اشغال بحرین توسط نظامیان آل سعود برای نخستین بار در تاریخ رخ می دهد. این امر اسف بار و نشانه ضعف و مایه سرافكندی حكومت خواهد بود.

از طرفی، برادران شیعه در عربستان نیز با ملت بحرین همدردی می كنند. آن ها تظاهرات گسترده ای نیز در كشور خود بر پا كرده اند. طبیعی است كه این امر ترس نظام سركوبگر را می افزاید زیرا همدردی و همبستگی این ملت ها، موقعیت آن ها را متزلزل نموده و برای آن ها چیزی جز نتایج سهمگین در بر نخواهد داشت.

وی افزود: "از طرفی دیگر، هر تغییر و تحول در منطقه و اتحاد ملت ها، به یقین موقعیت آل سعود را به خطر می اندازد. بنابراین این رژیم برای جلوگیری از لرزش عرش خود، دست پیش گرفت و با حكومت آل خلیفه برای جلوگیری از پیروزی انقلابیون بحرینی متحد شد.

یك قدم تا انقلاب

عبدالرئوف الشائب در پایان با ذكر این آیات تاكید كرد: "قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللّهِ وَاصْبِرُواْ إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ یُورِثُهَا مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ" (اعراف/128): (موسى به قوم خود گفت از خدا یارى جویید و پایدارى ورزید كه زمین از آن خداست. آن را به هر كس از بندگانش بخواهد می دهد و فرجام [نیك] براى پرهیزگاران است).

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" ( قصص/ 5)" (و خواستیم بر كسانى كه در آن سرزمین فرو دست ‏شده بودند، منت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم و ایشان را وارث [زمین] كنیم).

بسیاری از احادیث و آیات، فرجام نیك را از آن مستضعفین می داند. دست یافتن به آزادی و استقلال، بهای زیادی را در بر دارد. شهدا، جانبازان، اسیران و افرادی كه زیر شكنجه و تعذیب هستند، بها و ارزش آزادی و استقلال محسوب می شوند.

ما به زودی شاهد انقلاب های حقیقی هستیم و آن چه در مصر رخ می دهد، بهترین نمونه و دلیل آن خواهد بود. تداوم اعتراضات نیز بیان می دارد راهكار امنیتی آل خلیفه و سركوب معترضان، با شكست مواجه شده است

 

 

 
منبع: www.lhvnews.com
 


 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
نگرانی مردم‌شهرک رزمندگان از ساخت بیمارستان بیخ خانه هایشان
آمادگی شهرستان مهریز برای استقبال از گردشگران نوروزی
طبسی های مقیم یزد : طولانی شدن اجرای مصوبه رهبری هیچ توجیهی نداشته ومسئولیت خطرات و تلفات جاده ای میقات الرضا (ع) بعهده شماست / لزوم برقراری پروازهای یزد_طبس_ مشهد و بالعکس
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست