در حال حاضر بالغ بر 800 ميليون مرد، زن و كودك در دنيا هر شب گرسنه سر بر بالين دارند. گرسنگي نه تنها باعث كوتاهي عمر مي گردد بلكه تأثير مستقيم بر توسعه و پيشرفت كشورها دارد. آگاهي مردم درباره مسائل گرسنگي، كمبود و عدم امنيت غذايي به عنوان اولين قدم ماندگار در خلق دنيايي بدون گرسنگي مي باشد. روز جهاني غذا با هدف افزايش آگاهي عموم و تفهيم دنياي گرسنگي، سوء تغذيه و فقر در 150 كشور در سراسر دنيا برگزار مي شود.

غذاي سالم و حلال، هديه اي بهشتي است که خداوند براي بندگان خداجوي خود فرستاده است. مؤمنان راستين، آن را وسيله اي براي شکر گزاري و عبوديت بيشتر مي دانند. هر لقمه از آن مي خورند، به ياد محرومان و گرسنگان نيز هستند.

روز جهاني غذا، روز همدردي با گرسنگاني است که از ابتدايي ترين حق زندگي محروم اند و در اين محروميت، دستان بي توانشان از دامان زندگي کوتاه مي شود.

در همین راستا نیز داشتن جامعه سالم نیازمند غذاي كافي و سالم است که اداره کل دامپزشکی استان نیز در این مهم نقش بسزایی در تأمين سلامت و حليتآن دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این باره گفت: یکی از حوزه های کاری دامپزشکی امنيت وسلامت غذا است كه با نظارت و كنترل بهداشتي تولید در مزارع پرورشی، مراكز بسته بندي، حمل و عرضه صورت مي گيرد. 

دکتر علی اکبر حدادزاده گفت: سالانه بیش از 250 هزار راس دام سبک و سنگین و 10میلیون قطعه طیور در کشتارگاه هاي استان از نظر شرعی و بهداشتی نظارت می شوند و گوشت استحصالی آن ها به مراکز عرضه روانه می گردد.

وی ادامه داد و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 14500 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه داشتیم که در همین راستا بیش از 9300 کیلو گرم فراورده های غیر قابل مصرف و فراورده هایی که شرایط لازم برای مصرف نداشتند معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج گرديد. 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا