رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اهمیت و نقش بیمه در جامعه گفت: شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در این استان، تشکیل و راه اندازی می شود.

   " مراد علی میر " افزود: طی مراسمی روز یکشنبه آینده با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رییس این شورا معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورا هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد طبق ماده یک بند 7 ماده 5 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران  تشکیل می شود، هدف از ایجاد آن را گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ آن، هماهنگی و وحدت رویه بین بیمه گران و تعامل با مسوولان استان، اتخاذ تصمیمات واحد و هماهنگی در ارائه خدمات بیمه ای   بیان کرد.

میر گفت: در حال حاضر 17 نوع بیمه بازرگانی از جمله ایران، آسیا،  دانا، البرز، معلم ، توسعه ، پارسیان، کارآفرین ، سینا، دی ، ملت ، سامان ، نوین، پارسارگاد و کوثر در استان یزد فعالیت دارند و بیمه رازی نیز در شرف راه اندازی است.

وی ایجاد هماهنگی و ارائه راهکارهای مناسب در جهت توسعه، تقویت و تعمیم فرهنگ بیمه، شناسایی امکانات، قابلیت ها، محدودیت ها، چالش ها و مزایای نسبی بیمه های تجاری و بازرگانی، زمینه سازی برای رفع چالش ها و مشکلات صنعت بیمه، فراهم نمودن زمینه اجرای سیاست ها و برنامه های راهبردی ابلاغی بیمه مرکزی، فراهم نمودن زمینه تحقق اهداف توسعه صنعت بیمه و ایجاد هماهنگی برای برگزاری مناسبت های بیمه ای در راستای تعمیم و توسعه فرهنگ بیمه را از وظایف شورای یاد شده  بیان کرد.

این مقام مسوول اظهار امیدواری نمود با تشکیل شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان، گام های اساسی در راستای اهداف و وظایف فوق برداشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا