تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دور رفت مرحله انتخاب جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا، در حالی که تقریبا یک نیمه را با 10 نفر بازی می‌کرد، موفق شد کره‌ جنوبی را شکست دهد تا طلسم شکست‌ناپذیری‌اش برابر این تیم در تهران باقی بماند.

 در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20 امشب در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 100 هزار تماشاگر به مصاف کره جنوبی رفت و موفق شد با تک گل نکونام به برتری برسد.

 

  ایران با این پیروزی 7 امتیازی شد و با تفاضل کمتر در جایگاه دوم جدول گروه A قرار گرفت.

 

تیم ملی ایران در حالی به این پیروزی شیرین خانگی دست پیدا کرد که در نیمه اول بازی عملکرد بسیار بدی داشت و در آغاز نیمه دوم نیز با اخراج مسعود شجاعی 10 نفره به بازی ادامه می‌داد. 

 

پس از اخراج شجاعی، کارلوس کی‌روش سبک بازی تیم ملی را تغییر داد و بازیکنان نیز سعی بیشتری کردند که بتوانند روند بازی را در دست بگیرند. اینچنین بود که در دقیقه 74 و روی توپ برگشتی از یک ضربه ایستگاهی جواد نکونام موفق شد با یک شوت زیبا تک گل ایران را وارد دروازه حریف قدرتمند خود کند.

 

پس از این گل تیم ایران به دنبال دفاع از گل زده اش برآمد و کره ای ها تلاش کردند با یک بازیکن بیشتر از شکست فرار کند اما دفاع جانانه مردان ایران که با آمدن مازیار زارع قدرتمندتر هم شده بود این فرصت را از صدرنشین گروه اول گرفت و بازی با همان تک گل پایان یافت تا روند شکست ناپذیری ایران برابر کره ادامه داشته باشد و راه صعود ایران هموارتر از گذشته به نظر برسد.

حدود 110 هزار تماشاگر مشتاق حاضر در ورزشگاه آزادی از نزدیک شاهد پیروزی دلچسب ملی‌پوشان فوتبال ایران بودند. این تعداد تماشاگر در نوع خود رکورد دیگری در قاره آسیا محسوب می‌شود.

 

در دیگر دیدار این گروه ازبکستان موفق شد در خانه قطر به برتری 1-0 برسد و با 5 امتیاز در جایگاه سوم قرار بگیرد.

ترکیب تیم ملی ایران:

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی،خسرو حیدری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان( از دقیقه 89 مازیار زارع)، محمد نوری( از دقیقه 65 پژمان نوری)، مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و رضا قوچان نژاد( از دقیقه 71 محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: کارلوس کی‌ روش


صحبت مربیان دو تیم

کی‌روش: هنوز کارمان تمام نشده است/ تیم داوری ضعیف‌ترین تیم بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: حق بازیکنانم یک تبریک بزرگ است اما باید بدانیم که فقط سه امتیاز گرفته‌ایم و بازی با ازبکستان را پیش رو داریم.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش که به دلیل اخراج از روی نیمکت نمی‌توانست در نشست خبری حضور یابد، بیرون از سالن در جمع خبرنگاران در مورد پیروزی یک بر صفر ایران برابر کره جنوبی گفت: بازی سخت و مشکلی بود. حق بازیکنان من گفتن یک تبریک بزرگ به دلیل عملکرد خوبشان است. با شهامت و پشتکار زیاد این پیروزی را بدست آوردیم. بازیکنان خیلی خوب و باهوش کار کردند و برنامه‌هایی که به آنها داده بودیم دقیقا در زمین اجرا کردند. به بازیکنان و تمام هواداران تبریک می‌گویم. فراموش نکنیم سه هفته دیگر باید به مصاف ازبکستان برویم و به حمایت هواداران در آن دیدار نیاز داریم.

وی در مورد اخراجش از کنار زمین گفت: هیچ مشکلی با اخراج من بوجود نمی‌آید چرا که دستیاران بسیار خوبی دارم. اتفاقاتی افتاد که اخراج شدم. هیچ انتظاری از داور ندارم. از تیم خودم می‌خواهم که بجنگد و پیروزی را بدست بیاورد، همانطور که امشب 10 نفره شدیم و به پیروزی رسیدیم.

کی‌روش اضافه کرد: از بین ایران، کره و داور مطمئنا تیم داوری از همه ضعیف‌تر بود اما ما توانستیم پیروز شویم و این درس خوبی برای ما است. باید متعادل باشیم و بتوانیم در ادامه به موفقیت برسیم. در راه رسیدن به جام جهانی پستی و بلندی‌هایی وجود دارد. ممکن است یک بازی ببریم و روزی هم شکست بخوریم. مهم این است که ما حمایت و تلاش کنیم تا موفق شویم.

سرمربی تیم ملی در مورد حمایت هواداران اظهار داشت: هیچ شکی وجود ندارد که هواداران به خوبی از ما حمایت کردند. نتیجه آن را هم دیدیم و توانستیم به پیروزی برسیم. مهم این است که با وجود 10 نفره شدن به 3 امتیاز رسیدیم. باید بدانیم با این 3 امتیاز به هیچ جایی نرسیدیم و کارمان همچنان ادامه دارد.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا تنها 24 ساعت حق خوشحالی داریم، خندید و گفت: کار ما برای بازی با ازبکستان از فردا شروع می‌شود و باید خودمان را آماده آن مسابقه کنیم.

وی در مورد اینکه آیا بازیکنان با این برد دچار غرور نمی‌شوند، تصریح کرد: بچه‌های ما فقط به دنبال یک هدف هستند و می‌خواهند برای ایران بازی کنند و می‌دانند پوشیدن لباس ملی افتخار است. هدف ما صعود به جام جهانی است.

کی‌روش در پایان از خبرنگاران به خاطر حمایت خوبشان از تیم ملی تشکر کرد.

سرمربی کره: ایران فقط یک فرصت داشت
سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی گفت: در 90 دقیقه برتر از ایران بازی کردیم.

 به گزارش مشرق، کانگ هی پس از شکست یک بر صفر مقابل ایران در نشست خبری گفت: متاسفم که نتوانستیم نتیجه مناسبی بگیریم. در ابتدای بازی اتمسفر خوبی در بازی حاکم بود. در آینده فرصت های بهتری داریم و بازی های داخل خانه ما مانده است. امروز از فرصت ها استفاده نکردیم.

وی تصریح کرد: بازی سختی برای ما بود و بازیکنانمان زیاد اذیت شدند اما همچنان امیدوار هستیم و اصلا نمی خواهیم ناامید شویم.

سرمربی کره جنوبی در پاسخ به این سؤال که به نظر می رسید بازیکنان این تیم از تجربه کافی سود نمی بردند،‌ عنوان کرد: فکر نمی کنم عنصر تجربه در شکست ما نقش زیادی داشته باشد و همان طور که گفتم موقعیت های زیادی داشتیم. ایران فقط یک فرصت داشت و ما در کل بازی برتر از حریف بودیم و فقط از موقعیت ها استفاده نکردیم.

 خبرنگاری پرسید چرا برای حضور در ایران اردوی یک هفته ای در نظر گرفتید، که کانگ‌هی اظهار داشت: فکر نمی کنم یک هفته اردو طولانی مدت باشد و با توجه به اختلاف زمانی باید شرایط را وفق می دادیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که در بین دو نیمه به بازیکنانش چه گفت که بدتر از نیمه اول ظاهر شدند، گفت: در نیمه دوم می خواستیم از کناره ها استفاده کنیم که بازیکنان ما نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند.

نظر بازیکنان ایران پس از شکست کره جنوبی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که تقریبا یک نیمه را با 10 نفر بازی می‌کرد، موفق شد کره‌ جنوبی را شکست دهد تا طلسم شکست‌ناپذیری‌اش برابر این تیم در تهران باقی بماند.

 به گزارش مشرق، پس از پیروزی شیرین و غرور آفرین ایران بر کره جنوبی بازیکنان تیم ملی در گفتگو با رسانه ها نظر خود را ابراز کردند:

نکونام: این گل با بقیه گل‌ها فرق داشت/ با حمایت مردم و رسانه‌ها بردیم

جواد نکونام پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کره جنوبی، در مورد خوشحالی فراوانش پس از گل و اینکه آیا قبلا این‌چنین خوشحالی کرده بود، گفت: واقعا می‌گویم این گل، با بقیه گل‌ها فرق داشت و خیلی خوشحال بودم. بعد از گل برای خوشحالی پشت نیمکت تیم ملی آمدم و با توجه به اینکه 10 نفره بودیم برای اینکه مدتی از زمان بازی را تلف کنم و کره نتواند نظم بگیرد این کار را کردم.

وی افزود: با توجه به اینکه 10 نفره بردیم، این برد واقعا به ما چسبید. کار بزرگی کردیم، کره را 10 نفره بردن کار هر تیمی نیست اما بچه‌های ما این کار را انجام دادند. با حمایت و یک همیت ملی توانستیم این نتیجه را بگیریم. بدون حمایت مردم و رسانه‌ها این کار شدنی نبود. در گذشته وقتی همدلی وجود نداشت، نتوانستیم نتیجه بگیریم. همه ما همانند یک زنجیر به هم وصل هستیم.

نکونام در مورد اینکه در این بازی زیاد با بازیکنان صحبت می‌کرد، تصریح کرد: من همیشه با بازیکنان صحبت می‌کنم. با توجه به اینکه یک بازیکن هم کمتر داشتیم مجبور بودم با بچه‌ها صحبت کنم. کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند در زمین با بازیکنان ارتباط کلامی دارم.

کاپیتان تیم ملی در مورد مصدومیت چانه‌اش گفت:‌ مشکل خاصی نیست و یک مصدومیت خیلی ساده است.

رحمتی: هواداران سنگ تمام گذاشتند/ در خروج‌ها می‌ترسم

سید مهدی رحمتی در مورد پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کره جنوبی گفت: کاری نکردیم و لطف و عنایت خدا بود که به پیروزی رسیدیم و شرمنده مردم نشدیم.

وی در مورد اینکه قول دریافت پاداش به آنها داده شده عنوان کرد: ما چیزی ندیدیم و فقط قول دادند پاداش ویژه به ما بدهند.

دروازه‌بان تیم ملی در مورد اینکه آیا این برد باعث غرور نخواهد شد، اظهار داشت: چنین چیزی وجود ندارد. قول می‌دهم بازیکنان با تمام وجود مقابل ازبکستان بازی کنند و تلاش می‌کنیم در آن مسابقه هم نتیجه بگیریم. تلاش خودمان را می‌کنیم و دیگر دست خداست که نتیجه بگیریم یا نه. در بازی با لبنان باید با اختلاف 2 گل پیروز می‌شدیم، اما توپ‌های ما گل نشد. متاسفانه بازی با لبنان پخش نشد و خیلی از صحنه‌های بازی را نتوانستید ببینید.

رحمتی در مورد حمایت هواداران گفت: هواداران واقعا سنگ تمام گذاشتند و جوّ استادیوم به ما کمک زیادی کرد. از هواداران تشکر می‌کنم و واقعا ممنونم، آنها به ما لطف و از تیم ملی حمایت کردند.

دروازه‌بان تیم ملی در پاسخ به سؤال فارس در مورد این که آیا هنگام خروج‌ها کمی با ترس عمل نمی‌کند، تاکید کرد: باید بگویم چرا، کمی می‌ترسم.

کریمی: از بازی نکردنم خوشحالم

علی کریمی پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی گفت: اگر هواداران نبودند نمی‌توانستیم کاری کنیم. از اینکه آنها آمدند و تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم در بازی بعدی مقابل ازبکستان هم با پیروزی از میدان خارج شویم. شاید امشب از اینکه بازی نکردم خوشحالم زیرا بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند.

وی ادامه داد: در پایان بازی در رختکن به مسعود شجاعی گفتم اخراج شدنت حکمتی داشت زیرا بعد از اینکه شجاعی اخراج شد بهتر بازی کردیم. دست همه هواداران درد نکند چه آنهایی که به ورزشگاه آمدند و چه آنهایی که پای تلویزیون‌هایشان نشسته بودند.

کریمی در مورد حضور وزیر ورزش در رختکن تیم ملی اظهار داشت: ایشان به ما خسته نباشید گفتند و روحیه دادند. دستشان درد نکند.

کاپیتان دوم تیم ملی در مورد حرص و جوش خوردنش روی نیمکت گفت: وقتی در میدان هستی کمتر حرص و جوش می‌خوری اما در روی نیمکت حرص و جوش بیشتر است، این هم فدای سر تمام مردم ایران.

وی در مورد اینکه از مردم خواست تیم ملی را بیشتر تشویق کنند، گفت: نیازی به این کار نبود اما من هم تحت تأثیر جو قرار گرفتم و چنین کاری کردم. پیروزی برابر کره کارمان را سخت‌تر می‌کند. نباید تحت تأثیر این برد قرار بگیریم. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.

کریمی تصریح کرد: بازی با ازبکستان دست کمی از بازی با کره جنوبی ندارد زیرا این تیم امشب قطر را برده و در کورس قرار گرفته است.

 وی گفت: از کفاشیان و فدراسیون فوتبال به دلیل فراهم کردن امکانات مناسب برای تیم ملی تشکر می کنم.همچنین از پیشکسوتان که در این مدت از ما حمایت کردند و به بازیکنان روحیه دادند ممنونم.

هافبک پرسپولیس درباره اینکه تکلیفش با این تیم چه شد، خاطرنشان کرد: من هستم تا زمانی که خود باشگاه تصمیم بگیرد.

 

پولادی:‌ 10 نفره نمی‌شدیم به کره بیشتر گل می‌زدیم

مهرداد پولادی پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم و از مردم تشکر می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند و به ورزشگاه آمدند.

وی افزود: همه بازیکنان زحمت کشیدند و حاصل دست‌رنج خود را هم دیدند. این برد را به مردم تقدیم می‌کنیم. شاید اگر 10 نفره نمی‌شدیم می‌توانستیم گل‌‌های بیشتری به کره جنوبی بزنیم.

شجاعی: یا من اشتباه کردم یا داور/از مردم عذرخواهی می‌کنم

مسعود شجاعی پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صحنه‌ای که منجر به اخراج من شد یا من اشتباه کردم یا داور؛ با این حال از مردم عذرخواهی می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. 3 امتیاز برای ما مهم بود که آن را گرفتیم.

وی افزود: اگر می‌باختیم شرایط من خوب نبود، نمی‌دانم خدا من را دوست دارد یا نه اما خدا را شکر می‌کنم که شرمنده هواداران نشدم. از همه هم‌بازی‌هایم که با تلاش‌شان باعث موفقیت تیم شدند تشکر می‌کنم.


قوچان نژاد: شیرین تر از بازی کردنم برد ایران بود/ برای جهانی شدن باید ازبکستان را ببریم

رضا قوچان نژاد پس از پیروزی تیم ایران مقابل کره ضمن بیان مطلب فوق گفت: خوشحالم در این مسابقه که نخستین بازی ام برای تیم ملی ایران بود 3 امتیاز شیرین بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه از عملکرد خودش در این بازی راضی نیست گفت: من خیلی وقت بودم انتظار می کشیدم تا مجوز بازی ام صادر شود و برای اولین بار در ایران و مقابل 100 هزار تماشاگر به میدان بروم. بسیار خوشحالم با شکست کره گام بزرگی برای رسیدن به جام جهانی برداشتیم.

مهاجم تیم ملی ایران ادامه داد: من خیلی افتخار می کنم به خودم و سایر بازیکنان ایران که امشب مردم ایران را خوشحال کردند. بیش از همه برای مردم ایران خوشحالم که با پیروزی به خانه برگشتند.

وی در پایان گفت: این برد برای ما مهم بود اما باید ازبکستان را هم شکست دهیم تا شانس صعودمان به جام جهانی بیشتر شود.

حیدری: نقاط ضعف و قوت کره‌جنوبی را می‌شناختیم
خسرو حیدری در مورد پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کره جنوبی گفت: کره جنوبی را به خوبی آنالیز کرده بودیم و نقاط ضعف و قدرت آنها را می‌شناختیم بعد از 10 نفره شدن کمی به ما ترس وارد شد، اما خوشبختانه این اتفاق برای ما شوک مثبتی شد و توانستیم به پیروزی برسیم.

وی افزود: این 3 امتیاز ارزش زیادی داشت تازه در اول راه هستیم و باید تلاش خودمان را ادامه بدهیم. این برد را به تمامی مردم تبریک می‌گویم و آن را به تمام ایرانی‌ها تقدیم می‌کنم. امیدوارم روند رو به جلوی ما ادامه یابد و در بازی‌های بعد بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

خلعتبری: حق شجاعی اخراج نبود
محمدرضا خلعتبری پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نظر سرمربی در نیمه دوم به میدان آمدم و خوشحالم که پیروز شدیم. حق مسعود شجاعی اخراج نبود، در صحنه‌ای که او تکل زد مستحق دریافت کارت زرد دوم نبود. با این حال خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم و از هواداران که تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

وی در مورد اینکه از بازی خود راضی است یا نه، گفت: مهم این است که مردم و کادر فنی از بازی‌ام راضی باشند و ان‌شاءالله که اینگونه است.

خلعتبری در مورد دیدار با ازبکستان گفت: یک بازی سخت برابر ازبکستان داریم و اگر در آن بازی پیروز شویم راه صعود ما به جام جهانی هموار می‌شود. از هواداران هم تشکر می‌کنم که برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند و این برد را به تمام مردم ایران تقدیم می‌کنیم.

وی در مورد پایان تحریم رسانه‌ها گفت: همه بازیکنان به خاطر مشکلاتی که بود چنین تصمیمی گرفتیم اما خدا را شکر این مشکلات هم برطرف شد.


مکانی: به پیروزی برابر کره نیاز داشتیم

 سوشا مکانی پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود و 3 امتیاز شیرین گرفتیم البته تازه اول راه هستیم و باید بازی‌های بعدی را هم جدی بگیریم.

وی ادامه داد: خوشحالم که شرمنده مردم نشدیم به این پیروزی در شرایط کنونی خیلی نیاز داشتیم.

سیموئز: ملت ایران بیش از همه مستحق این پیروزی بودند

مربی تیم ملی فوتبال گفت: ملت ایران در پیروزی 10 نفره مقابل کره جنوبی، بیش از همه مستحق بودند.

حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از مردم از سوی مسئولان فدراسیون این پیروزی را به همه ملت ایران تبریک گفت و آن را تقدیم ملت کرد.

وی همچنین توضیح داد کارلوس کی‌روش به دلیل اخراج در مسابقه با کره جنوبی اجازه حضور در نشست خبری را نداشت و به جای او سیموئز در نشست حاضر شد. سیموئز گفت: من از طرف سرمربی اینجا هستم تا احساس این پیروزی را با شما در میان بگذارم. یک پیروزی استثنایی بود و سخت به دست آمد. استحقاق پیروزی را داشتیم و بازی خوبی انجام دادیم و هر دو تیم خوب بودند.

وی افزود: تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم و برای این بازی کاملا آماده بودیم تا بتوانیم از لحاظ فیزیکی و روحی و تکنیکی آمادگی داشته باشیم. در مجموع استحقاق این 3 امتیاز را داشتیم.

مربی تیم ملی تصریح کرد: فراتر از همه، ملت ایران مستحق این پیروزی بود. بازیکنان ما شخصیت بالا و قوی از خود نشان دادند که جا دارد به آنها تبریک بگویم. وقتی می توانید کره را 10 نفره شکست دهید می توانید این بازی را تا آخر عمر به یاد خواهید داشت.

وی تاکید کرد: همگی باید امشب خوشحال باشید و مدت های زیادی هست که در فوتبالم و خاطرات خوبی را پشت سر گذاشته‌ام، ولی مطمئنا امشب تا آخر عمر به یادم خواهد ماند.

سیموئز در پاسخ به سؤال خبرنگاری که کره امشب از ایران بهتر بازی کرد گفت: مطمئنا زدن گل برای تیم انگیزه زیادی را ایجاد می کند. ما نمی توانیم بازی را به دو قسمت تقسیم کنیم و حتی قبل از زدن گل سعی کردیم مدیریت کنیم و می خواستیم روند خوبمان را حفظ کنیم. می خواستیم وقتی فرصت زدن گل پیدا می‌کنیم به این مهم برسیم که همین کار را هم انجام دادیم.

مربی تیم ملی ایران در مورد اینکه با برداشته شدن استرس از روی تیم ملی آیا کیفیت بازی نیز در آینده تغییر می کند یا خیر عنوان کرد: کاملا این موضع را درک می کنم و ترجیح می دهم که پیروزی را به دست بیاورم و همیشه پیروزی همه چیز نیست اما تنها اولویت اول است و امروز به این هدف رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: می خواهم چیزی که برایم مهم است با شما در میان بگذارم؛ این تجربه اولم در قاره آسیا نیست و تصور می کنم در آسیا مسئولانی که عهده دار مسئولیت هستند به اندازه کافی برای فوتبال احترام قائل نیستند، چون دیده ام که داوری های ضعیفی انجام شده و امشب هم این اتفاق افتاد. اگر شما خواهان فوتبال خوبی هستید، داوری خوب هم اهمیت بالایی دارد. امشب تنها کسی هستم که بعد از برد در خصوص داوری صحبت کردم و شاید همه در مورد پیروزی و مساول مختلف صحبت کنند که باز هم جا دارد از شما رسانه ها که عامل اصلی این پیروزی هستید تشکر کنم.

در پایان خبرنگاران برای سیموئز دست زدند.

حاشیه های دیدار ایران و کره جنوبی

کی‌روش روی دست ملی پوشان/ پیراهن کریمی به توپ جمع‌کن رسید

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل کره جنوبی "کارلوس کی‌روش" را به نشانه شادی روی دست بلند کردند و او را بالا و پایین انداختند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ها، کارلوس کی‌روش پس از سوت پایان بازی به شکل قابل توجهی مثل ایرانی‌ها به خوشحالی پرداخت و بین هواداران رفت. وی با پرچم ایران به خوشحالی پرداخت.

*نیمه دوم دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی در حالی پیگیری شد که همه چیز تحت تاثیر گل جواد نکونام و اخراج "کارلوس کی‌روش" سرمربی تیم ملی قرار داشت. در پایان مسابقه و زمانی که سرمربی تیم ملی قصد داشت از سکوها به کنار زمین برود در محاصره تماشاگران ایرانی قرار گرفت و آنها از سر و کول کی‌روش بالا رفتند.

* محمد عباسی وزیر ورزش بعد از پایان مسابقه داخل زمین رفت و با تک تک ملی پوشان دست داد.

* بازیکنان تیم ملی پس از ادای احترام به تماشاگران، کی‌روش را روی دست گرفتند و او را بالا و پایین پرتاب کردند. پیش از این جواد نکونام که با تک گل خود باعث پیروزی ایران شده بود، کی‌روش را در آغوش کشید.

* کمک داور اول مسابقه در دقایق ابتدایی نیمه دوم در حال زمین خوردن بود که او به سرعت خود را جمع و جور کرد.

* کی‌روش در دقایق میانی نیمه دوم در کنار زمین آرام و قرار نداشت. او برای ترغیب بازیکنان برای گلزنی مدام دست‌هایش را به نشانه گل زدن بالا می‌برد.

* بعد از گل جواد نکونام، تماشاگران حاضر در ورزشگاه 10 دقیقه به صورت ایستاده تیم ملی را تشویق کردند. در این هنگام تعدادی از تماشاگران ایرانی به سمت خبرنگاران کره ای برگشتند و خوشحالی خود را به آنها هم نشان دادند!

* بعد از خطای بازیکن کره جنوبی روی محمدرضا خلعتبری، کی روش برای بار چندم به شدت نسبت به عملکرد داور اعتراض کرد. اعتراض کی روش به حدی بود که داور این بار طاقت خود را از دست داد و کی‌روش را هم از کنار زمین اخراج کرد. سرمربی تیم ملی ابتدا پشت نیمکت تیم ملی ایستاده بود و سپس با راهنمایی مسئولان ورزشگاه به همراه مارکار آقاجانیان به سکوها رفت.

* از خودگذشتگی بازیکنان تیم ملی ایران بعد از گل محسوس بود. علاوه بر بازیکنان داخل زمین، بازیکنان خارج از زمین هم آرام و قرار نداشتند. در میان آنها عکس العمل های علی کریمی هم تماشایی بود که از کنار زمین بازیکنان را راهنمایی می‌کرد.
*بازیکن تیم ملی فوتبال پس از پیروزی ایران برابر کره‌جنوبی پیراهنش را به یکی از توپ جمع‌کن‌های ورزشگاه آزادی داد.

تصاویر منتخب بازی:










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا