جشن سفید برای رفتن حقیقت نژاد از یزد!
" قلم آقا رضا همیشه در اختیار خودش بود ! من هیچگاه نگفتم چه بنویس و یا ننویس امیدوارم ... " با خواندن این عبارت که از زبان مهندس سفید ، در مراسم تعطیلی روزنامه خاتم یزد – توقفی که از سوی دستگاه قضائی و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود بلکه بر اثر نرسیدن به مقصود بود –جاری شده بود، تعجب کردم . اولا طبق قانون هیچ فرد ،نهاد و دستگاهی حق ندارد نشریه ای را موظف کند چه بنویس یا ننویس و تنها مدیر مسئول است که حق اظهار نظر داردو تنهامدیر مسئول در برابر آنچه در نشریه منتشر می شود مسئول و پاسخگوست
. و این جمله که نگفتم چه بنویس یا ننویس!،از مهندس سفید که زمانی خود استاندار یزد بوده اند بسیار قابل تامل است !.

نگارنده برای مهندس سفید بدلایل مختلف بسیار ارزش و احترام قائل است و وی باید مشخص نمایند در چه مقامی از روزنامه قرار داشته اند که اینچنین خود را وارد مقوله کرده اند؟! . آقای مهندس مطبوعات یزد همیشه آزاد بوده اند و خواهند ماند و اگر خدای نا کرده نشریه ای بغیر از این عمل کرد سرنوشتی خواهد داشت که باید شاهد گرفتن مجلس ختم آن باشیم .

آقای مهندس سفید اجازه بدهید چند جمله ای را بگویم ، با در اختیار گرفتن "خاتم یزد" می خواستید به چه هدفی برسید؟ که محقق نشد و تصمیم گرفتید به نحوی عمل کنید که تعطیل شود . مراسمی که شما در هتل سنتی گرفتید قابل تقدیر ، ولی برای تعطیلی یک نشریه که شما باعث آن شدید با ید گریه کرد.و اگر توانستیم پنجره ای را باز کنیم برای آن موفقیت جشن می گیریم .

و اگر "خاتم یزد " با آن همه هزینه و حمایتی که از جانب شما شد ، و سردبیر نیز می توانست درموفقیت و تاثیر گذاری آن نقش داشته باشد. مخاطب می داشت امروز با خوشحالی مجلس ختم نشریه را بر گزار نمی کردید.

آقایانی هم که به عنوان پژو هشگر سعی دارند در جامعه یزد خود را مطرح نمایند . عنوان کنند "خاتم یزد " با الگوی کوچک و نا شیانه شرق با کدام یاداشت و سرمقاله توانست در جامعه یزد به هر نحو مطرح شده و تحول ایجاد کند و مردم را به عنوان مخاطب اصلی خود جذب نماید. و امروز برای تعطیلی نشریه چه کسی مرثیه خواند ؟ .

بیائید به آینده بیاندیشیم و با به کار بردن عبارات متعدد که فرد خوشش بیاید راه اشتباه را به عنوان راه صحیح نشان ندهیم که این خیانت به افراد قابل بخشش نیست .

در پایان زحمات هر فرد در هر زمینه و زحمات برادر عزیزم حقیقت نژاد و مهندس سفید و... قابل تقدیر است و امیدواریم آقای مهندس که همیشه یاور مطبوعات بوده اند اقدامی کنند تا این روزنامه به حیات خود ادامه دهد. و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مطبوعات هستیم و برای سردبیر مستعفی آرزوی موفیت دارم

بنازم به سیاست سفید که حقیقت رفت و رازها را با خود برد...!

فائزی

منبع :پيام يزد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا