"احمد رفیعی" خاطرنشان کرد: در نظرسنجي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور، جايگاه نماز جمعه در طبس از يك شرايط بسيار مطلوب برخوردار است و مورد استقبال عموم مردم از طیف و اقشار مختلف قرار گرفته است.

طبس- حقانی: امام جمعه طبس در جلسه ستاد اقامه نمازجمعه این شهرستان، با گرامیداشت ياد شهداي دانش آموز و هفته بسيج دانش آموزي، گفت: ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس سربلند بيرون آمدند و امروز در عرصه جنگ نرم دشمن نيز با كار فرهنگي و طبع بلند و قناعت در امور جاري زندگي بر دشمن فائق مي آيند.

"حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان" افزود: اقتصاد مقاومتي كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، با مولفه شفاف صرفه جويي امكانپذير است و نيز استفاده از توليدات داخلي مورد نظر است تا كشور از اين عرصه فشار عبور كند.

وي با يادآوري روايات اسلامي، حضور در نمازجمعه را حمايت از دين خواند و آن را بهترين شيوه در نشان دادن وحدت و همدلي ملت مسلمان و مقابله با جنگ نرم دانست.

فرماندار طبس نیز در این جلسه گفت: نمازجمعه يك فريضه الهي است كه خطبه هاي آن كارساز و فرهنگ ساز در جامعه است و اکثر موارد مطروحه در خطبه های نمازجمعه طبس و همه شهرستان هاي كشور، موجب مرتفع شدن خواسته هاي مردم و رفع مشکلات جامعه مي شود.

"احمد طالبیان مقدم" از ستاد اقامه نمازجمعه طبس خواست تا با برگزاري نمايشگاهي دائمی از محصولات توليدي شهرستان طبس به شعار امسال و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در " حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی" جامه عمل بپوشاند.   

رئیس ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان طبس نیز در این جلسه با ارائه گزارشي از روند كار ستاد از پخش 4 نوبت خطبه هاي نماز جمعه طبس در راديوي استان يزد خبر داد و نسبت آن را به ساير نقاط استان ارزشمند ارزيابي كرد و از صدا وسیمای مرکز یزد در این زمینه تقدیر نمود.

"احمد رفیعی" خاطرنشان کرد: در نظرسنجي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور، جايگاه نماز جمعه در طبس از يك شرايط بسيار مطلوب برخوردار است و مورد استقبال عموم مردم از طیف و اقشار مختلف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در وضعيت ارزیابی خطبه های نمازجمعه طبس 85 درصد نمازگزاران جمعه به عالي بودن آن راي داده اند و 75 درصد مردم معتقدند كه مشكلات شهر و منطقه به خوبي توسط خطیب جمعه طبس شناسایی و مطرح مي شود.

رفیعی افزود: از شرکت کنندگان در نمازجمعه طبس 75 درصد شهري و 25 درصد روستايي تشکیل می دهند كه عشاير نيز در نماز جمعه طبس حاضر می شوند.

وي از بازنگري در چارت تشكيلاتي ستاد نماز جمعه طبس خبر داد و گفت: سعي شده تا نخبگان، مسئولان ادارات و نهادها در شوراي مشورتي ستاد به همكاري بيايند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی طبس تصریح کرد: براي حضور پررنگ دانش آموزان و نسل نوجوان در ميعادگاههاي نمازجمعه با ايجاد معاونت فرهنگي و زيرمجموعه امور جوانان برنامه ريزي شده است و مي طلبد كه در اين زمينه به جهت آشنايي نسل جديد جامعه با آئين عبادي، سياسي نمازجمعه مدیریت آموزش و پرورش همكاري مطلوبي ارائه دهد.

احمد رفیعی گفت: نشريه داخلي ستاد نمازجمعه شهرستان طبس براي تبيين برنامه هاي مرتبط با امام جمعه و نيز برنامه هاي فرهنگي شهرستان در دست تنظيم است كه از اين ماه وارد عرصه اجتماعي مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا