واژگونی قطار مسافربری زاهدان ـ تهران در محور یزد ـ تهران، 4 کشته و 35 نفر زخمی به همراه داشت.

واژگونی قطار مسافربری زاهدان ـ تهران در محور یزد ـ تهران، 4 کشته و 35 نفر زخمی به همراه داشت.

یزدفردا ، اولین حضور نیروهای اورژانس در صحنه، 4 دقیقه بعد از حادثه بوده است.

براساس این گزارش، 5 واگن قطار مسافربری زاهدان ـ تهران در محور یزد ـ تهران  و در محل پل نظرآباد اشکذر سقوط کرده و 40 کشته و زخمی برجای گذاشت. به گزارش واحد EOC  مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد، این حادثه در ساعت 23:45 شامگاه جمعه 19 آبا ن ماه اتفاق افتاده و علت آن خروج قطار از ریل ذکر شده است.

بر پایه این گزارش، 4 نفر از مصدومان حادثه پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان سپردند. اما 35 مصدوم باقی مانده توسط  10 کد اعزامی از سوی اورژانس یزد و کد اتوبوس آمبولانس (اتولانس) مرکز فوریت های پزشکی استان یزد ( 11 کد) به بیمارستان های افشار، شهید صدوقی، شهید رهنمون و شهدای کارگر یزد انتقال داده شدند. 25نیروی اورژانس یزد طی 4 تا 20 دقیقه بعد از اولین تماس در محل حضور پیدا کرده و پس از انجام اقدامات اولیه و حیاتی برای مصدومین، مصدومین حادثه را به اولین مرکز درمانی انتقال داده اند.

گزارش EOC  از حضور یک کد امدادی از سوی هلال احمر استان در صحنه ی حادثه خبر داد. ستاد بحران استان طی این حادثه به سرعت فعال شده و امداد رسانی و پشتیبانی ازعملیات امداد و نجات این حادثه را به عهده گرفته است.

برپایه این گزارش، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد به همراه دو پزشک مرکز مدیریت حوادث در محل حادثه حضور پیدا کرده و وضعیت انتقال و امداد رسانی به مصدومان را از نزدیک مورد نظارت قرار دادند.

بر اساس این گزارش، تکنسین های اورژانس 115 استان یزد تا ساعت ها پس از وقوع حادثه در محل حادثه حضور داشته و به همراه سایر نیروهای امدادی اعزام شده عملیات امداد و نجات را پیگیری کرده اند. لحظاتی بعد از حادثه رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران درمان و مدیران بیمارستان ها با حضور در  EOC و بیمارستان های ذکر شده ضمن عیادت از مصدومان این حادثه  کیفیت خدمات رسانی را مورد نظارت قرار دادند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا