طبس- مهدی قربانی: فاز دوم توسعه هیئت ابوالفضلی روستای هودر با مساحتی بیش از 800 مترمربع و با هزینه ای حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، با حضور امام جمعه و بخشدار بخش دستگردان و نیز "محمدعلی مهدینژاد" فرماندار شهرستان سرایان و "حجت الاسلام حسن آزاد" افتتاح گردید.

حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عشق‌آباد که به مناسبت افتتاح هیئت ابوالفضلی هودر در محل این هیئت برگزار شد، اظهار داشت: باید به گونه‌ای پیش برویم تا محتوا و مفاهیم کتاب آسمانی قرآن کریم در ذهن و دل ما جای گرفته و نقش بندد و با قوت و قدرت آن را نگهداری و از آن پاسداری کرده و در زندگی فردی و اجتماعی در همه ابعاد بکار گیریم.

وی بیان کرد: آرامش خانواده و اجتماع در سایه حفظ مفاهیم کتب آسمانی و قرآنی و در نتیجه ترک گناه و آراستن جامعه به تقوای الهی است و اگر هماهنگی در گفتار و عمل ایجاد شود در واقع به یک کلمه مشترک و کارساز دست پیدا می‌کنیم و آن کلمه در دل جای می‌گیرد و در عمل ظهور پیدا می‌کند.

خطیب جمعه عشق آباد طبس در ادامه باتوجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم درباره عاشورا و دهه محرم یادآور شد: این حسین(ع) است که موجب اتحاد شیعیان شده و خون وی موج عظیمی ایجاد و دل‌ها را متأثر کرده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه هزار و چندصد سال از شهادت آن امام و واقعه کربلا می‌گذرد اما باز هم ما در دهه محرم برای آن عمل بزرگ در کنار یکدیگر جمع می‌شویم و در عزای حسین(ع) اشک ماتم می‌ریزیم.

اخلاقی‌فرد‌ خاطرنشان کرد: ببینید حسین(ع) با دل مردم چه کرده است، ما هرچه داریم از محرم است، پیروزی انقلاب ما از شعارها و شعور حادثه کربلاست، درود خداوند بر خطبای بر منبر امام حسین(ع) که سال‌های متوالی در منابر از مصیبت حسین(ع) سخن گفتند، از مظلومیت او دفاع کردند و روح جهاد علیه ظلم را از حادثه کربلا به ما آموختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا