یزدفردا :رئیس مركز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت: شهرستان بهاباد در زمینه برنامه ریزی و برداشتن گامهای عملی در اجرای الگوی اسلامی ايرانی پیشرو است و این نشانه دوراندیشی و فكر بلند مردم و مسئولین آن منطقه می باشد.

نشست هم اندیشی و كارگاه برنامه ریزی شهرستان بهاباد بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در محل پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش یزدفردا:هشتمین نشست هم اندیشی و كارگاه برنامه ریزی شهرستان بهاباد بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در محل پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) در شهر مقدس قم با حضور رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، تنی چند از اساتید جامعة المصطفی(ص) و گروهی از مسئولین ادارات و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان بهاباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، این پژوهشگاه را یكی از مؤسسه‌های پژوهشی زیرمجموعه جامعه المصطفی العالمیه دانست و با اشاره به برخی از وظایف این مركز اظهار داشت: جامعة المصطفی(ص) العالمیه نهادی است بین المللی و سه مأموریت پرورش نیروهای عالم و فاضل در زمینه های اسلامی، انجام تحقیقات بنیادین و توسعه ای در زمینه های اسلامی و تبلیغ دین در عرصه بین الملل را بر عهده داشته و در بیش از 60 كشور جهان نمایندگی دارد.

حجت الاسلام مهدی رجایی طی سخنانی بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را یكی از وظایف مهم پژوهشگاه المصطفی(ص) برشمرد و گفت: پژوهشگاه المصطفی(ص) دارای 7 پژوهشكده است و یكی از این پژوهشكده ها با نام «قدر» كه به نوعی تحت اشراف پژوهشگاه است اما به‌طور كامل وابسته به آن نیست و به نوعی استقلال دارد در رابطه با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نیازهای نظام فعالیت می كند.

وی ادامه داد: یكی از برنامه های این پژوهشگاه ورود به بحث الگوی اسلامی ایرانی است و محققان زیادی در حال تحقیق و پژوهش در این زمینه هستند.

رئیس مركز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت با اشاره به اینكه نگاه مقام معظم رهبری این است كه باید یك ادبیات علمی در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تولید كنیم، خاطرنشان كرد: مبنای كار ما نظریه مقام معظم رهبری است كه ایشان چهار عرصه فكر، علم، معنویت و زندگی را برای این الگو در نظر گرفته اند.

دكتر رجایی شهرستان بهاباد را پیشرو در زمینه برنامه ریزی جهت اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دانست و اذعان كرد: با وجودی كه بهاباد یكی از شهرستانهای محروم كشور می باشد، در زمینه برنامه ریزی و اجرای الگوی اسلامی در كشور پیشرو است و این نشانه دوراندیشی و فكر بلند مردم و مسئولین آن منطقه می باشد.

وی در ادامه گفت: من به نوبه خودم به مردم و مسئولین بهاباد تبریك عرض می كنم كه این انگیزه و پشتكار در شماها و جود دارد كه بحث الگو را در منطقه خودتان پیگیری می كنید و همیشه خوشحال بودم و در جاهای مختلف و در جمع مسئولین هم گفته ام كه بهاباد به عنوان پیشرو در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می باشد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) طراحی مدل عملیاتی برای این الگو را مهم ارزیابی كرد و افزود: در این كار مشتركی كه با فرهیختگان و مسئولین بهاباد در حال انجام هستیم، امیدواریم به یك مدلی برای برنامه ریزی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی دست پیدا كنیم تا یك مدل عملیاتی نیز جهت ارائه به مسئولین ارشد كشور داشته باشیم.

رجایی توضیحاتی در مورد نحوه انجام كار در كارگاه برنامه ریزی ارائه داد و تصریح كرد: در گام اول در این چهار عرصه شاخص هایی با كمك خود شما در بهاباد طراحی شد و امروز در قالب كارگروه هایی پس از بحث و بررسی، برنامه ها و اقدامات عملی پیشنهادی برای هر شاخص را مشخص كرده و نمایندگان كارگروه ها پیشنهادهای خود را در جلسه مشترك ارائه نمایند تا برنامه های پیشنهادی نقد و بررسی شود.

در ادامه جلسه حاضران در نشست در قالب 4 كارگروه به تعیین اولویت های شاخص های مشخص شده در چهار عرصه فكر، علم، معنویت و زندگی(معیشت) پرداختند و پس از بررسی راهكارهای عملی برای اجرای برخی از شاخص ها به ترتیب اولویت های تعیین شده، پیشنهادهای خود را در نشست مشترك با حضور همه اعضای كارگروه ها و اساتید پژوهشگاه مطرح نمودند.

در پایان ریاست پژوهشگاه ضمن تشكر و قدردانی از شركت كنندگان، خواستار ارائه برنامه و گامهای عملی برای تمامی شاخص های تعیین شده ظرف مدت یك ماه شد تا مجدداً برنامه ها بررسی شده و جهت انجام مراحل بعدی آماده گردد.

این كارگاه از ساعت 8 صبح لغایت 5 بعدازظهر ادامه یافت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا