طبس- سرپرستی یزدفردا: گردهمایی مبلغین، مسئولین، مداحان و شورای هیئت های مذهبی با همکاری دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئت های مذهبی طبس صبح امروز دردفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه طبس در این همایش با گرامیداشت یاد شهدای اسلام و انقلاب بویژه "شهید ستوانسوم مهدی شریفی" از پرسنل نیروی انتظامی که اخیرا در مصاف با اشرار به درج رفیع شهادت نائل آمد، گفت: باب شهادت هنوز بسته نیست و مبارزه با استکبار جهانی هنوز به طرق مختلف مفتوح است و مردم با حضور با شکوه و پرمعنای خود در آیین تشییع پیکر پاک شهید شریفی، مکتبی بودن ملت و بصیرت آگاهانه خود و نیز ماندگاری ارزشهای دفاع مقدس را در کشور نشان دادند.

"حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان" افزود: فرزندان ما حتی آنان که در گهواره ها قرار دارند متاثر از محرم هستند و می بینیم که عزای سالار شهیدان در میان مردم و قلب مردم ما موج می زند که از جمله می شود به سنت بسیار ارزشمند " اصغر صغیر" در هیات حسینی طبس و تجمع شیرخوارگان حسینی توسط بسیج شهرستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر مکاتب و جریان های سیاسی دنیا بخواهند عده ای را دور هم جمع کنند، چقدر باید هزینه پرداخت کنند؟ اما مردم ما به عشق اهل بیت و به برکت ولایت اجتماع عظیم عاشورائیان با شوق و عشق و آگاهی تشکیل می دهند و باید از این فرصت برای تبلیغ شایسته دین و بصیرت افزایی استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس خاطر نشان کرد: مگر امروز آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها کمتر از یزید و معاویه و شمر و ابوسفیان هستند؟ امروز باید فرهنگ ایستادگی در مقابل مستکبران تقویت شود و اهمیت مسائل مهم نظام و تبیین اهداف دین در جلسات عزاداری محرم مدنظر قرار گیرد.

"حجت الاسلام مهاجریان" سکوت سیاسی خطیبان و وعاظ در ایام محرم و آئین عزاداری امام حسین (ع) را نوعی خیانت به اسلام دانست و گفت: باید هم ایستادگی در مقابل دشمن و هم تبری و بیزاری عملی در برابر دشمن در فرهنگ عاشورایی و عزاداری محرم ما ملموس باشد، که البته هیئت های عزاداری ما و ملت ایران و بویژه مردم شهرستان طبس همواره این مهم را به صورت عیان نشان داده اند.

امام جمعه طبس تصریح کرد: دشمن از همه درهای ورود خود به ایران برای نابودی انقلاب مردم ما شکست خورد و امروز به اقدامات خصمانه اقتصادی روی آورده است اما غافل است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، "ملت ما در جنگ اقتصادی فرزند رمضان و در جنگ نظامی فرزند عاشورا هستند".

رئیس حوزه های علمیه شهرستان طبس تاکید کرد: مبلغین و مداحان باید به تطبیق محرم و صفر با وضعیت کنونی کشور اقدام کنند و ترویج و تبیین طرح اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبرمعظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

مهاجریان افزود: دستورالعمل اقتصاد مقاومتی در عاشورا و توسط امام حسین(ع) تنظیم شد، آنجا که بر آب چشم پوشیدند تا دشمن را شرمنده کنند و در اسارت نیز اهل بیت امام حسین (ع) از قبول صدقات امتناع کردند و با کنترل وضعیت موجود باز هم در برابر دشمن ایستادند.

امام جمعه طبس تاکید کرد: فلسفه محرم وعاشورا احیای امربه معروف ونهی از منکر است و امروز باید این مهم زنده شود و در مجالس از وقوع منکر جلوگیری شود و نوحه ها و ذکرهای محرم به سمت ولایت و شجاعت و شهامت و جوانمردی هدایت گردد.

حجت الاسلام مهاجریان به اقامه نماز اول وقت در ایام عزاداری تاکید کرد و گفت: اقامه نمازهای جماعت با شکوه موجب شکستن کمر دشمن می شود و نیز عزاداری های دسته جمعی اعم از هیت های شهر و روستا در یک مرکز که موجب وحدت وهمدلی و شکستن پشت دشمن خواهد شد.

فرماندار طبس نیز در این مراسم به عزاداری با بصیرت و شناخت از حماسه عاشورا توصیه و افزود: در جهت حمایت از اسلام و شریعت دین باید به سوگ امام حسین(ع) و خاندان مطهرش پرداخته و از هر مطلب و حرکتی که وحدت را خدشه دار نماید جدا پرهیز شود.

"احمد طالبیان مقدم" افزود: بر اساس آنچه امروز در دنیای اسلام رخ می دهد و نیز کشتار مسلمانان در برخی کشورها از جمله "میانمار"، می طلبد تا به حمایت از مسلمانان دنیا ندای عدالت خواهی و حمایت از مظلوم در عزاداری های محرم و صفر ملموس باشد.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس نیز با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به بیان احادیث و روایات اسلامی در این باب پرداخت و محرم را ماه مبارزه با طاغوت و ستمگر خواند.

"حجت الاسلام حسن آزاد" از مساعدت شورای هیئت های مذهبی شهرستان طبس با اداره تبلیغات اسلامی تقدیر کرد و گفت: کلاسهای آموزشی در مرکز استان و شهرستان برای هیئتی ها برگزار شده و نیز مجله خیبر برای فرهنگ سازی عاشورایی و حسینی در بین اعضای شورای هیآت مذهبی توزیع می گردد.

آزاد بر وعظ و سخنرانی در مجالس عزاداری ایام محرم تاکید کرد و رعایت اصول بهداشتی در ذبح احشام قربانی نیز سفارش نمود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا