یازدهمین مراسم نکوداشت دانش آموختگان 1800 نفر از فارغ التحصیلان مقاطع رشته های مختلف واحد یزد در سالن ولایت این دانشگاه یرگزار شد

این مراسم به همت حوزه معاونت دانشجویی ، کانون فارغ التحصیلان و مشارکت دانشجویان و با حضور دکتر مسلمین ریاست واحد یزد ، اعضای هیات رئیسه دانشگاه ، مهندس ایرج حسابی فرزند پرفسور حسابی ،حجه الاسلام حرزاده مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری درواحد یزد، اساتید و مدیران گروههای آموزشی ، کارکنان، دانشجویان و خانواده های فارغ التحصیلان برگزار شد .

دکتر مسلمین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانوادهای آنها ، به بیان گزارشی از چگونگی رشد و بالندگی این دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون پرداخت و گفت : واحد یزد در 5 دیماه 61 با هدیه پرخیر و برکت امام راحل (ره) و دستان توانمند بنیانگذار این دانشگاه شادروان دکتر علی سلطانی تاسیس شد و هم اکنون که نزدیک به سی سال از عمر آن می گذرد، بحمدا... این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد و این واحد توانسته است از کلیه جهات آموزشی ، پژوهشی ، عمرانی ، ورزشی و ... افتخارات و مقام های متعددی را کسب نماید.

وی افزود: خوشبختانه واحد یزد در منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی مقام اول را در نشر و چاپ مقالات علمی و isi را داشته و در کشور مقام پنجم را به خود اختصاص داده است .

دکتر مسلمین در ادامه با اشاره به افتخارات و موفقیت های دانشگاه گفت: این دانشگاه در زمینه اختراعات و مسابقات بین المللی مقام های متعددی را کسب نموده است بطوری که تیم بتن واحد یزد مقام های بین المللی متعددی را کسب کرده ، همچنین تیم رباتیک در سال 2012 در مسابقات ربو کاپ مکزیک موفق به کسب مقام سوم شده است.

وی در رابطه با مسائل فرهنگی افزود: واحد یزد اولین دانشگاهی است که افتخار این را دارد میزبان 8 شهید گمنام باشد و بزرگترین مجموعه فرهنگی را در کشور داراست.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی برای ادامه تحصیل دانشجویان حتی در مقاطع کارشناسی ارشد می بایست به خارج از کشور سفر می کردند ولی هم اکنون در مقاطع تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران نه تنها از دانشگاه های خارجی کمتر نیستند بلکه نسبت به آنها موفق تر هم هستند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانیم در زندگی موفق باشیم باید سه عامل توکل به خدا ، تلاش و پشتکار و برنامه ریزی را مد نظر قرار دهیم و خاطر نشان کرد : تمام سعی و تلاش مسئولان ، اساتید و کارکنان واحد یزد بر این بوده است امتیازات این واحد از 1400 به امتیاز 3200 برسد و در آینده ای نزدیک به واحد جامع تبدیل شود.

همچنین در ادامه حجه الاسلام والمسلمین حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنرانی خود گفت: شمادانشجویان در یک مقطع زمانی قبول و در دانشگاه مشغول به تحصیل شدید و اکنون به مقطع فارغ التحصیلی رسیده اید که ارزشمند است و دانش فراگیری شما باید ادامه داشته باشد.

حجه الاسلام حرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه علم و دانش گفت: به همین مقطع بسنده نکنید و به ادامه تحصیل بپردازید. وی ادامه داد: انسان باید در فراگیری علم و دانش به حلم و پختگی و عقلانیت برسد و آن را به درستی به کار گیرد و همه از شما فارغ التحصیلان پختگی و عقلانیت خاص از شما طلب می کنند.

وی افزود: آن علمی زیباست و ارزش انسان را مضاعف می کند که همراه با کمالات معرفتی و دینی باشد و به تنهایی علم و مدرک تحصیلی ارزشی ندارد همچنین در ادامه مهندس ایرج حسابی به ذکر خاطراتی از پدرشان فارغ التحصیلان را تشویق به تحصیل و کسب علم و دانش نموده و آرزوی سرافرازی هر چه بیشتر ایران اسلامی را نمود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم دانش آموختگان دانشنامه و تندیس خود را از مسئولین دانشگا ه دریافت و همچنین به مدیران گروه های آموزشی ، دانشجویان و پژوهشگران برتردانشگاه لوح تقدیری اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا