"محمدعلی عبداله زاده" گفت: می طلبد با تاسیس یکی از دانشکده های فوق نسبت به بهره مندی از توانایی متخصصان بومی در زمینه های آموزشی و درمانی اقدام گردد که در این خصوص دستورات لازم توسط وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

طبس- حقانی: نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان طبس در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های مختلف کشور مشغول به تحصیل بوده و با عنایت به اینکه در حال حاضر شهرستان طبس زمینه مناسب برای آموزش برخی رشته های مذکور را دارد، مراتب صدورمجوز و احداث دانشکده پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و بهداشت از وزیر بهداشت درخواست شد.

"محمدعلی عبداله زاده" افزود: با عنایت به وجود متخصصین و پزشکان ممتاز طبسی و فارغ التحصیلان برجسته سایر رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی، می طلبد با تاسیس یکی از دانشکده های فوق نسبت به بهره مندی از توانایی متخصصان بومی در زمینه های آموزشی و درمانی اقدام گردد که در این خصوص دستورات لازم توسط وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی شهر طبس را دارای یک پایگاه فعال اورژانس پیش بیمارستانی خواند و گفت: با توجه به وسعت شهر و تعدد زیاد روستاهای اطراف آن که بعضاً تا حدود 50 کیلومتر فاصله دارد تنها پایگاه اورژانس طبس جوابگوی نیازهای فعلی نبوده و لزوم ایجاد کد دوم در شهر به لحاظ خدمت رسانی مناسب و به موقع به بیماران مخصوصاً مصدومین حوادث ترافیکی را ایجاب می نماید.

عبداله زاده خاطرنشان کرد: شهرستان طبس، نیازمند 3 دستگاه آمبولانس برای پایگاههای اورژانس جاده ای است که با توجه به عنایت ویژه خانم دکتر وحید دستجردی به اورژانس های بیمارستانی، دستور مطلوب در این زمینه صادر شد.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی به افتتاح قریب الوقوع بیمارستان یکصد تختخوابی طبس اشاره کرد و گفت: عدم طراحی و فقدان بخش دیالیز، واحد مسکونی برای پزشکان متخصص غیربومی، انبار دارویی و ملزومات از عمده ترین مشکلات بیمارستان جدید طبس در بخش ساختمانی است.

محمدعلی عبداله زاده افزود: ضمن طرح مشکلات بیمارستان جدید طبس در خصوص اصلاح چارت بیمارستانی با توجه به تفکیک بخش های اطفال و زنان در بیمارستان جدید و استقرار پزشک متخصص در رشته های ENT ارولوژی داخلی، مغز و اعصاب، روانپزشک نیز با وزیر بهداشت مذاکره شد که وی دستوراتی در این خصوص صادر کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا