اعظم السادات میرجلیلی خبرنگار یزد فردا و ندای یزد :-----  بهرام عبدالحسینی در بازدید از نشریه محلی ندای یزد افزود: فعالیت مطبوعات استان یزد در جهت  اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ دارالعباده یزد بسیار شایسته تقدیر و قدرشناسی است.

 وی ادامه داد: رسا نه های استان یزد با کمترین امکانات بیشترین فعالیت را در حوزه فرهنگی  استان یزد دارند و بدون کمترین چشم داشتی به انجام رسالت فرهنگی خود می پردازند.   

 عبدالحسینی گفت:نشریات محلی استان یزد از جمله هفته نامه ندای یزد سعی زیادی  دراعتماد سازی بین خود و مخاطب نموده و یکی از نشریات پرمخاطب استان یزد است که بصورت تخصصی در حوزه معرفی کتاب و حوزه های فرهنگی فعالیت دارد که قابل تقدیراست.

  صاحب امتیاز و مدیر مسئول  هفته نامه ندای یزد نیز در این دیدار گفت: هفته نامه نداي يزد  در بهمن ماه 1363 اولين نشريه محلي بعد از انقلاب اسلامي بود كه به صاحب امتيازی و مدير مسئولي  زنده ياد محمد تقي عسكري كامران وبا رويكرد اجتماعي فرهنگي منتشر گرديد.

 مهدی عسکری کا مران با اشاره به اینکه ندای یزد ازابتدای اسفند ماه 1390  وارد بیست و هشتمین  سال انتشار خود شده است، افزود: این نشریه بدون هيچگونه وابستگي و با استقلال كامل ، همواره سعی نموده مبتني بر اصول و معيارهاي اخلاق حرفه اي و تخصص هاي ذيربط و با اولويت قراردادن نياز و انتظارات مردم در عرصه فرهنگ و هنر يزد فعاليت نمايد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر پیشکسوتان زیادی با این نشریه همکاری دارند و استاد محمد علی عسکری کامران که یکی ازروزنامه نگاران و پژوهشگران بنام استان و کشور است نیز با این نشریه همکاری دارد.

  مدیر مسئول هفته نامه ندای یزد گفت: مشکلات زیادی بر سر راه نشریات محلی قرار داشته و دارد  که مدیران جراید محلی نسبت به حل آنها اقدام نموده اند اما گرانی بی ضابطه و سر سام آور کاغذ،  معضلی است که اگر از طرف نهادهای مسئول برای حل آن اقدامی صورت نگیرد بسیاری از نشریات محلی با افت شدید تیراژ وحتی تعطیلی مواجه خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این دیدار گفت: شادروان محمد تقی عسکری کامران موسس هفته نامه ندای یزد نمونه بارزانسان کامل  بود وهمواره اهتمام وی بر این بود که در زندگی ، خاطری را مکدر ننماید .

حسن مفیدی افزود: فرزندان خلف وی نیز بعد از پدر بدرستی نشریه ندای یزد را اداره نمودند و تا کنون  انتشار 1246 شماره نشریه با زیبنده ترین مطالب را  بدون کوچک ترین وقفه در کارنامه خود دارند . 

 محمود عسکری کامران سردبیر نشریه ندای یزد نیز در این دیدار گفت: تمام سعی مدیر،خبرنگاران و کارکنان ندای یزد بر این بوده  نشریه ای را به جامعه استان تقدیم د اریم که نویسندگان و یارانش با عفت قلم ، گامزن راه سربلندی ایران و عزمت ایرانیان باشند.

 در این دیدارکه با حضور ذاکری مدیرروابط عمومی ، جعفری ندوشن مسئول واحد مطبوعات ، امیر ترقی نژاد کارشناس ودهقان منشادی مسئول واحد سمعی بصری روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد، محمد عسکری کامران مدیر داخلی  و حسین سماوات نویسنده ستون یادها و خاطره های هفته نامه ندای  یزد نیز مواردی را بیان نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا