20 نفرازمدیران ، مشاوران وکارشناسان با حضور دراتاق فکر مشاوره طرح ها وبرنامه های این حوزه را بررسی کردند .

 رئیس گروه مشاوره هدف از تشکیل اتاق فکر را بهره مندی از توان علمی و مشارکت های اجرایی، افزیش ضریب پوشش خدمات راهنمایی و مشاوره و بهبود کیفیت خدمات مشاوره ای از طریق تصمیم گیری مناسب جهت تولید برنامه های اثربخش برشمرد.
فرهنگ فلاح افزود در این جلسات اهم طرح ها و برنامه ها و موضوعات مشاوره در هر یک از ابعاد تحصیلی، شغلی و سازشی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و راهکارهای اثربخش جهت برنامه ها و اجرای آنها ارائه خواهد شد .
وی افزود طبق برنامه هر ماه یک جلسه تشکیل خواهد شد و پیرامون یک یا دو موضوع بحث و تبادل نظر می گردد در این جلسه نیز با توجه به اهمیت و اجرای آزمونهای مشاوره ای در آذرماه 91، هدف از اجرای آزمونهای مشاوره ای(سلامت روانی-رفتاری، رغبت سنج شغلی و استعداد) مطرح گردید و دستورالعمل های مربوطه توضیح داده شد و اهم نظرات اعضا از جمله توجیه بیشتر مشاوران در رابطه با تفسیر آزمونها و استفاده بهینه از آنها، ارتباط موثر مشاوران با مدیران در رابطه با اجرای آزمونها، مطرح شدن آزمونهای مشاوره ای در جلسات مشاوران هم اندیش اخذ گردید.
در پایان جلسه دو موضوع تحت عنوان های روشهای شناسایی دانش آموزان مشکل دار و همچنین چگونگی هدایت تحصیلی آگاهانه جهت جلسه بعد به منظور دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده مشخص گردید.

 

 

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا