چهارمین دوره مسابقات روباتیک دانش آموزی به همت بنیاد نخبگان یزد ، سازمان آموزش وپرورش ، پارک علم وفناوری  وسازمان فنی وحرفه ای یزد در تاریخ 30 آذر ماه سالجاری در یزد برگزار می شود .

مسئول برگزاری این مسابقات با اعلام این خبر افزود : این مسابقات در مقایسه با دوره های قبل  با رشد کیفی همراه بوده است . در این دوره تعداد رشته هایی که دانش آموزان می توانند در آن شرکت کنند به 8 رشته افزایش یافته در حالیکه در دوره اول تنها2 رشته ، در دوره دوم 3 رشته و در دوره سوم 5 رشته بوده است.

سید امین درخشان ادامه داد : این مسابقات در رشته های ربات مسیریاب ،ربات فوتبالیست ، ربات جنگجو ، ربات رالی ،ربات حل ماز ، ربات شکارچی نور وربات نمایشگاهی برگزار می شود .در این دوره همچنین برای هر رشته قوانین جداگانه ای  در حوزه دانش آموزی تعیین شده است.

وی اضافه کرد : از لحاظ کمی نیز با توجه به شرکت 300 دانش آموز در دوره قبل مسابقات روباتیک ، پیش بینی ما این است که در این دوره  بیش از 500 دانش آموز در این مسابقات حضور داشته باشند .

درخشان در ادامه اظهار داست : ازمهمترین هدف برگزاری مسابقات، ارتقای سطح علمی و خلاقیت ونوآوری دانش آموزان است . همچنین تقویت کار گروهی ، آشنایی با فناوری نوین و  آشنایی با رشته های جدید دانشگاهی و فراهم ساختن زمینه ای برای دانش آموزان که توانایی های خود را باور کنند از دیگر اهداف برگزاری مسابقات می باشد.

درخشان تصریح کرد : در پایان مسابقات جوایز ارزنده ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

وی مهلت ثبت نام در این مسابقات را 15 آذر عنوان واضافه کرد : علاقه مندان می توانند از طریق  سایت http://noavari.ystp.ac.ir و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا