طرح راهي به آسمان از شنبه مورخ 11/9/1391 به مدت دو هفته در استان يزد اجرا خواهد شد.
    موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) با اشراف به این واقعيت كه تنها تدارك خدمات توانبخشي و آموزشي ، پاسخگوي كليه نيازهاي فرد معلول نبوده و براي كسب استقلال مطلوب، به موازات اينگونه خدمات، مناسب سازي محيط زندگي و فراهم سازي وسايل كمك توانبخشي براي اين افراد نيز در بهبود شرايط زندگي و ارتقاي سطح مهارتهاي جسمي – حركتي اين كودكان مؤثر است؛ در جهت کمک به خانواده هایی که تحت پوشش خدمات مؤسسه بودند اقدام به تهيه و توزیع وسایل کمک توانبخشی و آموزشي از قبیل واکر، کالسکه مخصوص، ویلچر حمام ، سي دي هاي آموزشي در زمينه خواب، تغذيه، حمل و جابجايي كودك فلج مغزي و ... در قالب طرح «راهي به آسمان» نموده است . پس از اجراي طرح در تهران و كاشان و  با دريافت مراتب لطف و رضايت خانواده هاي مشمول طرح و اطمينان از اثربخشي اين حركت،مؤسسه بر آن شد تا اجراي كشوري طرح براي تحت پوشش قرار دادن حدود 4000 كودك 2 تا 14 سال معلول در سراسر كشور كه از عارضه جسمي – حركتي رنج مي برند را عملياتي سازد.  

    در راستاي اجراي كشوري طرح راهي به آسمان و با هدف بهره مندي تعداد بيشتري از كودكان فلج مغزي از وسايل كمك توانبخشي در سراسر كشور و همزمان با اجراي طرح در استان قم رايزنيها با بهزيستي استان يزد آغاز شد. پس از عقد توافقنامه با بهزيستي اين استان، و طي مراحل اطلاع رساني، ثبت نام اينترنتي و اعلام نتايج ثبت نام؛ مطابق با جدول زمانبندي ، اين طرح از تاريخ 11 /9/1391 لغايت 23/9/1391 در استان يزد اجرا خواهد شد.

به اميد روزي كه همه كودكان فلج مغزي اين سرزمين امكان استفاده از وسايل كمك توانبخشي استاندارد را داشته باشند و تمامي خانواد هاي اين عزيزان نيز از دانش و آگاهي لازم جهت مراقبت و نگهداري صحيح از فرزندشان برخوردار شوند...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا