سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با تشریح برنامه های مختلف کانون های فرهنگی در سطح مساجد گفت: مسجد یک مجموعه عظیم فرهنگی که هنوز جای کار بسیاری برای فعالیت در آن وجود دارد.
محسن رستگاری در نشست انجمن های فرهنگی و هنری با نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف فعال سازی مساجد در بخش فرهنگی تشکیل شده اند و تاکنون اقدامات وفعالیت های خوبی در این زمینه داشته اند.
وی با اشاره به حمایت های دولت از کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: مساجد در برخی مواقع حالت تک بعدی پیدا و تنها به نماز خواندن خلاصه شده اند از این رو کانون های فرهنگی هنری با هدف سوق دادن مساجد به طرح ها و برنامه های فرهنگی راه اندازی شده اند.
وی با اشاره به پراکندگی دستگاه ها در حوزه مساجد خاطرنشان کرد: در میان دستگاه های متعدد درگیر در امر مسجد تنها بسیج و کانون های فرهنگی هنری در زمینه فعالیت های فرهنگی مساجد فعالیت می کنند و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار اخیر با روحانیان نیز متوجه فعال شدن کانون های مساجد با همکاری بسیج بوده است.
رستگاری با اشاره به 470 کانون فرهنگی هنری در استان یزد خاطرنشان کرد: اکنون 17 کانون تخصصی و 230 کتابخانه در مساجد استان یزد فعالیت می کنند.
سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به برنامه های متنوع کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: کانون های مساجد برنامه های متعدد فرهنگی ویژه روحانیان و کتابداران نظیر دوره های آشنائی با نهج البلاغه و شیوه های بیان تفسیر را در سال جاری برگزار کرده است.
وی با اشاره به برنامه های قرآنی کانون مساجد تاکید کرد: کانون های مساجد برنامه های مختلف قرآنی نظیر تلاوت نور را در مساجد برگزار می کند، در کنار طرح تلاوت نور نیز تفسیر همراه در بین ائمه جماعات توزیع شده است تا هر شب بعد از نماز در مسجد خوانده شود.
رستگاری با اشاره به طرح های متعدد کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه اوقات فراغت اظهارداشت: تجهیز کتابخانه های مساجد، تشکیل بانک نخبگان مساجد شهری و روستائی، بیمه کتابدران و مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری و اجرای برنامه ذهای مناسبتی در ایام مختلف سال از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
وی با بیان اینکه مسجد یک مجموعه عظیم فرهنگی است خواستار توجه بیشتر در تامین بودجه های استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بحث ساختاری آن شد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا