چهاردهمین مانورسراسری زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان یزد با حضور مسوولین مربوطه برگزار شد؛

چهاردهمین مانورسراسری  زلزله و ایمنی به صورت نمادین در مجتمع آموزشی دخترانه حضرت مهدی (عج) یزد با حضور مسوولین مربوطه برگزار شد.

در این مانور با به صدا در آمدن زنگ زلزله که از رادیو یزد به صورت زنده پخش می شد، دانش آموزان و کادر آموزش مدرسه و مسوولین حاضر در این مانور با پناه گیری در نقاط امن ساختمان از خود مواظبت نمودند. سپس با خروج دانش آموزان از کلاس ها و رفتن به محوطه حیاط مدرسه  نیروهای امدادرسان هلال احمر و اورژانس وارد عمل شده و مصدومان فرضی را از ساختمان نجات داده و با خودروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل نمودند. همچنین نیروهای آتش نشانی به مهار آتش سوزی فرضی پرداختند.

در این مانور که با حضور مسوولین مدیریت بحران استان، سازمان آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر،اورژانس و آتش نشانی و نیروی انتظامی برگزار شد دانش آموزان با نحوه پناه گیری صحیح هنگام زلزله و اقدامات لازم بعد از زلزله آشنا شدند.

در این مانور احمد لجه رییس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از تمرین مانور زلزله در تمامی مدارس استان به صورت هفتگی  در تمام سال خبر داد و این اقدام را در راستای یادگیری آموزش های لازم در هنگام زلزله و بعد از زلزله به دانش آموزان عنوان نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا