امام جمعه تفت صبح چهارشنبه 8 آذر در دیدار کتابداران این شهرستان ضمن تأکید بر کارکرد مهم فرهنگی کتابخانه‌ها گفت: کتابداران با فرهنگ مردم در ارتباطند و در زمینه رشد فرهنگی و علمی جامعه مسئولیتی بزرگ دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حجت‌الاسلام "محمدرضا مدیح" امام جمعه تفت با ذکر اینکه کتاب و کتابخوانی یک بحث مهم در جامعه است گفت: کتابداری یک کار فرهنگی مهم است و تأسیس یک نهاد مستقل برای مدیریت کتابخانه‌های عمومی در کشور، اقدامی بجا و درست بوده است.
وی افزود: کتابداران با فرهنگ مردم در ارتباط هستند و باید دقت کنند چه کتابی به دست مراجعه کننده می‌دهند.
امام جمعه تفت اظهار داشت: همانگونه که آموزش و پرورش مسئول آموزش صحیح نسل نوجوان و جوان کشور است، کتابخانه‌ نیز همین نقش را در مورد همه آحاد جامعه دارد.
مدیح تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان را کاری خوب دانست و تصریح کرد: باید سعی شود با تشکیل این انجمن و جذب کمک خیران نیک‌اندیش تفتی، مشکلات کتابخانه‌های شهرستان به صورت جدی پیگیری و حل شود.
هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های شهرستان در سال جاری گفت: طرح‌های خوبی نظیر طرح "کتاب من" در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود که به جذب عضو بیشتر در کتابخانه کمک کرده است.
وی همچنین به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین به صورت ماهیانه برای رده‌های سنی مختلف در کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفته است.
قاسمی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های ادبی در کتابخانه‌ها گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی کانون‌های ادبی، رشد و شکوفایی استعدادهای پنهان ادبی و تقویت ذوق نویسندگی و شعرسرایی در ادیبان و شاعران شهرستان بوده است.
وی در خصوص برنامه‌های اجرا شده اداره کتابخانه‌های عمومی تفت در هفته کتاب سال جاری اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت کتاب و مطالعه انجام شد که مهم‌ترین آنها برگزاری مراسم شب شعر یار مهربان، جشن کتاب شهرستان و تقدیر از برترین‌های عرصه کتاب و کتابخوانی بوده است.
در پایان این دیدار، کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های شهرستان نظرات خود را با امام جمعه تفت مطرح کردند و خواستار پیگیری وی و سایر مسئولان برای رفع مشکلات کتابخانه‌ها شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا