مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدبهمراه جمعی ازکارکنان کانون فرهنگی وهنری مساجدیزد در فضائی صمیمی با آیت الله میرزا حسن ابوترابی از اساتید حوزه در منزل ایشان دیدار کردند .

آیت الله میرزا حسن ابوترابی در این دیدار  اظهارداشت: باید جوانان و نوجوانان رابه مسجد جذب کرد و امور مسجد را به آنان سپرد.

وی با تاکید بر حفظ ظاهر و آراستگی مساجد خاطرنشان کرد:  باید زمینه حضور کودکان در مسجد فراهم کرد و آنان را در اموری نظیر اقامه و اذان شریک کرد تا از دوران کودکی با مساجد انس و الفت گرفته و طعم شیرین عبادت را بچشند.

آیت الله ابوترابی با اشاره به مساجد فعال در استان تصریح کرد: باید از تجربه مساجد موفق در اداره امور مساجد استفاده و زمینه تشویق و الگوگیری سایر مساجد را فراهم کرد.

وی با تاکید بر آموزش احکام در مساجد اظهارداشت: خادم مسجد باید فردی جوان  وفعال باشد و زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه درب مساجد نباید تنها در وقت اقامه نماز باز باشد  اظهارداشت: باید در مساجد امکانات برای حضور جوانان ونوجوانان در مساجد فراهم شود، مساجد باید مرکز تربیت جوانان و نوجوانان باشند و آنان باید با ذوق و شوق در مسجد حضور یابند.

 

محسن رستگاری، سرپرست کانون مساجد یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهارداشت: مساجد باید از محلی برای اقامه نماز صرف خارج و به کاردکردهای اصلی خود بازگردند و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در همین راستا است.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف احیا همه کارکردهای مساجد راه اندازی شده اند تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوان نوجوانان به مساجد نقش مهمی ایفا می کنند.
بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: اکنون بیش از 470 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان یزد فعالیت می کنند.
وی خواستار حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف احیا همه کاردهای مسجد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا