احمد سرسنگی :دیروز که برای انجام کاری  به مقصد شیراز می رفتیم چشممان  به شعار نویسی روی مخزن اب دهشیر افتاد که نوشته بودند البته با عرض معذرت از مردم فهیم و با بصیرت دره زرشک و حسن آباد  (دره زرشک حسن اباد وطن فروشی ممنوع) !!! نمی دانم چگونه اما  خاطرات دوران پیروزی انقلاب وجنگ تحمیلی در ذهنم به سرعت عبور کرد   تمام مردم ایران ،ایران که می گوییم یعنی جای جای سرزمین سرافراز و همیشه پاینده ایران زمین از روستاهای کوچک گرفته تا پایتخت بزرگش همه  مردم همین مناطق دره زرشک ،حسن آباد،علی آباد ،مورعلیآباد،سانیج و ده بالا و طزرجان ،  چه دلاورانه برای سربلندی وطن تلاش کردند و با نثار مال و جان خود نگذاشتند تا دشمنان مرزوبوم به خواسته های خود برسندو حتی یک وجب از خاک ایران عزیز از خاک ایران جدا شود .

حال چه گونه وبرای چه مردم همیشه در صحنه  به وطن فروش تشبیه شده اند وبا  یکی از دوستانمان که تفتی است تماس گرفتیم و جویای دلیل این هتاکی به مردم را شده و متوجه شدیم که این اتهام مربوط به  معدن مس ان منطقه میشود که بسیاری از اهالی محل برای همراهی با برنامه های توسعه ملی و منطقه ای اقدام به واگذاری اراضی خود به شرکت ملی مس نموده اند  !!!

سوالمان  از نویسنده و طراحان چنین برنامه هایی این است که آیا همراهی برای توسعه منطقه و نقطه ای از وطن،وطن فروشی است ؟آیا تلاش برای تولید کار  وطن فروشی است؟ ایا تلاش برای کاهش وابستگی صنایع به مس وارداتی وطن فروشی است؟ آیا تلاش برای تحقق بالا رفتن  مزیتهای نسبی استان وطن فروشی است؟آیا براستی استفاده از منابع طبیعی خدادادی  وطن فروشی است؟و هزاران سوال دیگر....

 یا ادامه وابستگی به مس وارداتی برای صنایع  جلوگیری از فعال شدن پتانسیل های معدنی و مزیتهای نسبی استان ، ممانعت از سرعت گیری پروژهای ملی ،  به  حالت تعلیق در آوردن فعالیت های معدن مس  و راکد نمودن سرمایه گذاری میلیاردی  شرکت ملی مس ایران جهت عملیات معدنی در منطقه  وطن فروشی است.

حال این سئوال مطرح است آیا براستی ما را چه شده است که به خود اجازه می دهیم رسما برخلاف مصالح ملی کشور و نظام قد علم کنیم و با دهن کجی به تمام دستگاه های عریض و طویل کشور اعم از تولیدی و معدنی و صنفی و سیاسی  اقدام به توهین وتهدید مردم برای عدم همکاری با برنامه های عام المنفعه نماییم .

آیا براستی  وطن فروش کدام دست اند و آیا نهاد های نظارتی کشور قرار است بیش از این مماشات ننموده و برای یکبارپشت پرده اینگونه جریانات را که معمولا سر از جاهای دیگر در می آورند برای مردم و افکار عمومی روشن نمایند و آیا دلیل اینکه تمام خبار مربوط به  اعتراضاتی که توسط موج سوراران و آتش نویسان ایجاد شده است خبر اول سایت هایی مانند بالاترین  می شود چیست ؟؟و چرا دربسیاری از موارد به قرار گاه خاتم الانبیاء در خبر ها ی بالاترین هجمه وارد شده است  و آیا فکر نمی کنید این پروژه ها به نوعی با  پروژه هایی که سعی در حذف  سپاه پاسداران از همراهی با نظام را دارند همسو نشده اند .

 

قضاوت را علاوه بر خدای رحمان و رحیم به افکار عمومی و متولیان امر وا می گذاریم .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا