آثار سه شاعر یزدی به بخش نهایی نخستین کنگره شعر آیینی شفق راه یافت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در پایان مرحله داوری آثار ارسالی به اولین کنگره شعر آیینی شفق آثار سه تن از شاعران یزدی به بخش نهایی این کنگره راه یافت.

پس از دو مرحله داوری آثار رسیده به نخستین کنگره شعر آیینی شفق، فهرست افراد شهرستانی راه یافته به مرحله پایانی کنگره اعلام شد که عالیه مهرابی، محبوبه زارع و سمانه السادات ملک ثابت شاعران یزدی نیزدر این جمع حضور دارند.

ناصرفیض، جواد محقق، علی مجاهدی و محمود حبیبی کسبی داوری آثار را برعهده داشته اند.

ازمیان هزار و 178 اثرارسالی به این کنگره، دربخش شعر نبوی 81  اثر، علوی و غدیر115 اثر ، شعر فاطمی112 اثر ، ائمه (ع) 92 اثر، مهدوی و انتظار254 اثر، رضوی134 اثر، عاشورایی293 اثر، کودک با مضامین عاشورایی 80 اثر ،همچنین در بخش پژوهش شعر و ادب فارسی آیینی 12 اثر و پژوهش مقام و شخصیت مرحوم بهجتی شفق نیز پنج اثر به دبیرخانه کنگره رسیده بود که حدود 75 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت.

نفرات برگزیده نهایی نخستین کنگره شعر آیینی شفق 20 آذرماه جاری در مراسمی درسالن سوره حوزه هنری در تهران معرفی و تجلیل خواهند شد.

اولین کنگره شعر آیینی شفق به منظوربزرگداشت یاد و خاطره مرحوم آیت ا... محمد حسین بهجتی (شفق) امام جمعه فقید شهرستان اردکان و آثار آیینی فاخری که از خود به جا گذاشته ، به همت حوزه هنری دوشنبه و سه شنبه 20 و 21 آذرماه سال جاری با حضور شاعران پیشکسوت، برگزیدگان و علاقه مندان در تهران و قم برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا