ولی امر مسلمین(مدظله العالی):
ما در درجه اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم . اگر توانستیم هویت انسانی این کودک را از کودکی شکل بدهیم و خلقیاتی را در آن به وجود بیاوریم، این برای همیشه به درد خواهد خورد. عوارضی وجود دارد، معمولأ این عوارض اخلاقیات را تحت تأثیر قرار می دهد؛ اما اگر چنانچه شخصیت کودک از آغاز ساخته شد و شکل گرفت؛ تأثیرات عوارض کمتر خواهد بود و عوامل کمک کننده هم در بین راه کمک خواهد کرد.20/7/1391
هوش اخلاقی، اخلاق و مکارم را به عنوان راه وصول انسان به آرامش روانی معرفی ميكند و برای اولین باردر یزد ، هیات انصارولایت پس ازبرگزاری دوره هوش اخلاقی ، مربیان خود را برای تبیین هوش اخلاقی به مدارس اعزام نمود، این طرح هم اکنون درمدارس سیدالشهدا و سماء یزد اجرا می گردد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی هیئت انصارولایت یزد درگفتگو با مهندس محمدرضاحسینی ، ایشان با تاکید بر این مطلب که تجربیات و بررسیهای روانشناختی وتربیتی نشان می دهد که سالهای اولیه زندگی نقش اساسی در رشد و پرورش کودکان ایفا میکند ، افزود : توجه به دوره پیش دبستانی وسالهاي آغازین تحصیل در واقع پیش گیری ازآسیب های دوران نوجوانی وجوانی وبزرگسالی است وبسیاری ازانحرافات اخلاقی ریشه درکمبودهای روحی وروانی دوران کودکی دارد. 
وی ادامه داد: ارتباط اولیه کودک با شخصیت های الگو، آینده او را رقم زده و اولین ارتباطات انسانی اجتماعی کودکان در دوران پیش دبستانی و دبستان شکل میگیرد وشکوفایی و رشد این ارتباط منوط به آموزش های اخلاقی مانند: همدلي، خويشتنداري، احترام، صبر و غیره می باشد .
مدیرعامل موسسه قرآن و عترت این هیئت گفت: هوش اخلاقی راهی برای نشان دادن راه صحیح برقراری ارتباط توسط مربیان، والدین و کودکان با هم می باشد  و در واقع پایه های اولیه فضيلتهاي اخلاقی ياد شده در دوران پیش از دبستان و دبستان در کودک استوار میگردد. لذا در راستاي تخصصي شدن فعاليت موسسه هاي وابسته به هيئت انصارولايت يزد ، موسسه فرهنگي بهشت دارالعباده با همكاري آقاي دكتر محمد حسین فلاح (روانشناس و عضو هيئت علمي دانشگاه یزد) براي اولين بار در کشور دوره تربيت مربي هوش اخلاقي در تيرماه 1391 با آزمون ورودي از متقاضيان و با هدف توجه ویژه به تربیت کودکان و خردسالان برای وصول به جامعه متعالی برگزارکرد، دوره فوق بصورت فشرده و همراه با تدوين محتوا (طرح درس والدين وكودكان، داستان، نقاشي و ...) براي هفت فضيلت اخلاقي از قبيل همدلي، وجدان، خويشتنداري، احترام، انصاف، صبر و مهرباني ویژه كودكان پيش دبستاني تا سوم دبستان بوده است، همچنين فارغ التحصيلان اين دوره در آزمونهاي كتبي و كارگاهي شركت نموده وهم اكنون در دو مدرسه سيدالشهداء (ع) و سماء مشغول به آموزش دوره هوش اخلاقي ميباشند.
در پایان ایشان با تاکید بر آموزش والدین بیان داشت: برگزاری کلاسهای آموزشی هوش اخلاقی ویژه کودکان همراه با حضور والدین آنها در جلسات ویژه آموزشی و توجیه والدین می باشد.
این برنامه به منظور هم افزایی و ارتقاء سطح آموزش و جلوگیری از هدر رفت آموزشهای اخلاقی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا