اصحاب صنايع استان يزد با استاندار ديدار كردند

اصحاب صنعت و معدن استان يزد با استاندار،معاون برنامه ريزي استاندار، مديران بانكها و مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط ديدار كردند.

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، در اين ديدار تني چند از مديران صنعت استان به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداخته و مشكلات خود را با استاندار در ميان گذاشتند كه عالي ترين مقام اجرايي استان، دستورات لازم را صادر كرد.

 استاندار يزد در سخناني با اشاره به نامگذاري سال 1391، به  سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" بر حمايت از واحدهاي صنعتي تأكيد كرد.

"محمد رضا فلاح زاده" ضمن تقدير و تشكر از برگزاركنندگان اين نشست، هدف  اين ديدار را حل گوشه اي از مشكلات صنايع در استان و پيگيري حل بخش ديگري از مشكلات مرتبط دانست.

وي  با اشاره با اينكه دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با راه اندازي قائله كردستان و جنگ تحميلي به دنبال توطئه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده اند، تحريم و جنگ اقتصادي را شكل جديد دسيسه  دشمنان برشمرد و بر مقابله با تحريم و جنگ اقتصادي دشمن تاكيد كرد.

عالي ترين مقام اجرايي استان،گفت: در دوران جنگ تحميلي، اولويت يكم در تمامي حوزه ها، جنگ بود و  در جنگ اقتصادي هم اولويت يكم بايد اقتصاد مقاومتي باشد.

فلاح زاده از رشد 39 درصدي ارزش صادرات و رشد 86 درصدي وزن صادرات استان  در 8 ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ، خبر داد و  با تقدير از عملكرد بانكهاي استان در سال گذشته افزود: بانكها بايد مشكلاتي كه گريبانگير صنعت شده است را مد نظر داشته باشند.

 استاندار با اشاره به جايگاه استان يزد در حوزه صنعت، بر ضرورت همراهي هرچه بيشتر بانكها و زير مجموعه آنها با اصحاب صنعت و معدن تاكيد كرد و اظهار داشت: تعامل بين بانك، سرمايه گزار و مسئولان بوده كه استان را به اينجا رسانده است.

وي خواستار برگزاري جلسه اي براي جمع بندي نظرات و  ارائه پيشنهاد تعريف وظايف براي موسسات مالي و اعتباري و بانكهاي خصوصي به بانك مركزي  شد.

فلاح زاده همچنين بر اجراي دستورالعمل ابلاغي 12/9/1391 بانك مركزي، توسط بانكها- تا زماني كه عوض نشده است-  تاكيد كرد.

 استاندار با بيان اينكه 345 ميليارد تومان تسهيلات به بخش كشاورزي تخصيص يافته است، گفت : تاكنون 60 ميليارد تومان در اين زمينه پرداخت شده و  هيچ مشكلي براي پرداخت تسهيلات به كساني كه به دنبال سرمايه گذاري در حوزه صنايع تبديلي، دامداري و مرغداري 10هزار قطعه به بالا و گلخانه هستند، وجود ندارد.

وي همچنين از قطعي شدن اختصاص 170 ميليارد تومان تسهيلات بنگاه هاي زود بازده اقتصادي استان و شروع به پرداخت آن توسط بانكهاي عامل خبر داد.

در اين ديدار مديران بانكهاي استان نيز به سئوالات  اصحاب صنعت پاسخ گفتند كه پس از بحث و تبادل نظرپيرامون مسائل مطرح شده، تصميمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا