به دنبال حوادث یک هفته گذشته که منجر به یک مورد فوت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان در منطقه برفگیرسخوید تفت شد، استفاده از محل بعنوان پیست اسکی تا زمان استانداردسازی و ایمن سازی طبق نظرات کارشناسانه غیرمجاز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، این تصمیم در نشستی فوری که روز شنبه به ریاست فرماندار تفت و با حضور مسئولان ذیربط در محل فرمانداری تشکیل شد اتخاذ گردید.
در این نشست با ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای ایمن سازی و استانداردسازی این محل که مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود از سراسر استان به آنجا می روند انجام ورزش اسکی ممنوع شد.
به گفته فرماندار تفت مقرر شده تا اطلاع ثانوی از این محل بعنوان مجموعه گردشگری استفاده و مردم از فضای طبیعی آن بهره مند شوند ولی بعنوان صرفا ˈپیستˈ و ورزش اسکی که مکان آن غیر استاندارد وبا استفاده از ابزارهای غیرقابل کنترل و حادثه ساز انجام میشد ممنوع می باشد.
ابوالقاسم دهقان افزود: این محل در صورت وجود قابلیتهای ورزش اسکی باید با نظرات کارشناسانه مسئولان فدراسیون اسکی کشور مورد بازدید و طبق نظرات آنان ایمن سازی و استاندارد سازی شود.
بر این اساس اطلاع رسانی این تصمیم برعهده نیروی انتظامی،میراث فرهنگی و ورزش و جوانان گذاشته شد.
در حادثه ای که جمعه هفته پیش در این پیست رخ داد یک نفر فوت شد ضمن آنکه در جمعه روز گذشته نیز 10 نفر به خاطر بازی بر روی این پیست غیر استاندارد مجروح شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا