به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت،بخشدار مرکزی تفت در این نشست ضمن خير مقدم به شوراها و دهیاران تلاش و همیاری و مشاركت در دستیابی به راهکارهای مناسب برای توسعه برنامه های دهیاریها و عمران و آبادی روستا ها را از جمله اهداف برگزاري اين نشست و از برگزاري  این نشست ها بصورت ماهيانه و گردشی در روستاها خبر داد.

"علي احمديان" هم چنين به اهمیت و جایگاه برنامه های فرهنگی اشاره و خواستار پیش بینی برنامه های فرهنگی توسط دهیاران در طول سال در روستاها شد.

وی افزود: همکاری و تعامل بین شوراها و دهیاران را از جمله عوامل پیشرفت و توسعه روستاها عنوان نمود و از شوراها و دهياران خواست تا با برنامه ريزي لازم و برگزاري منظم جلسات نسبت به پيگيري و اجراي پروژه هاي عمراني با توجه به اعتبارات موجود دهياري ها و با همكاري شركت تعاوني دهياري ها اقدام نمايند.

 راهنمایی روستائیان و کشاورزان جهت استفاده از تسهیلات ستاد توسعه بخش کشاورزی و صندوق مهر امام رضا(ع)، تهيه برنامه 5 ساله دهياري ها و فرم شناسايي روستاها، جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز و در حريم رودخانه ها،مستند نمودن فعاليت دهياري ها و ... از ديگر مباحث مطرح شده در اين گردهمايي بود.

 در اين گردهمايي هم چنين رئيس اداره صنعت معدن و تجارت، رئیس تعاون روستائی و نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت،رئیس شوراي بخش مركزي تفت و مسئول امور مالي دهياري ها نيز به بیان برنامه ها و مسائل،قوانيتن مالي و امور مرتبط و پاسخگویی به سوالات پرداخته و خواستار همكاري دهياران در اين خصوص شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا