معاون فرماندار گفت: مراکز علمی ما باید با مراکز تولیدی ارتباط داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"ناصر دهقانی" هدف از برگزاری این جلسه  را برنامه ریزی بین آموزشکده های فنی و مراکز علمی شهرستان،شناخت پتانسیل‌های پژوهشی شهرستان  و استفاده از ظرفیت‌های علمی در تفت دانست و گفت: با توجه  به اینکه شعار امسال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی  همراه با اقتصاد مقاومتی است  برای تحقق این شعار ما باید علم را وارد عرصه عمل کنیم و مراکز علمی ما باید با مراکز تولیدی ارتباط داشته باشند.

وی افزود کشور ایران از نظر شاخص تولید علم ۱۱ برابر بیشتر از شاخص  جهانی  رشد داشته و رتبه ۱۸ تولید علم در جهان را داراست اما چیزی که در این زمینه مهم کاربردی کردن این علوم است.

وی در ادامه گفت: کارگاه  های علمی، نمایشگاه های پ‍ژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزاری سمینار های علمی را از مهم‌ترین برنامه های هفته پژوهش و فناوری  نام برد.

در این جلسه رییس دانشکده فنی شهید مطهری تفت به عنوان میزبان ضمن خیر مقدم به حاضرین  گفت: دانشکده  های فنی و حرفه ای از دیگر دانشگاه ها متفاوت است به گونه ای که در این دانشگاه ۷۵ درصد دروس عملی و۲۵ درصد آن تئوری است .

احمد دهقانی گفت: دانشکده فنی شهید مطهری تفت در دو سال اخیر بیش ۳۵ نوع اختراع داشته است که ۴مورد آن ثبت شده است.

وی افزود بیل مکانیکی بدون سرنشین، روپوش با قابلیت تغییر دما بین ۰تا ۱۵۰ درجه، اره آتش متوقف شونده، سیستم تهویه مطبوع، ربات‌های مختلف و تنور گازی  را نمونه‌هایی از اختراعات این دانشگاه در دو سال اخیر دانست.

 در پایان از نمایشگاه دستاورد های علمی دانشکده فنی شهید مطهری بازدید به عمل آمد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد کامل، روی تصاویر کلیک کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا