فرماندار شهرستان تفت به مناسبت فرا رسيدن هفتم دی ماه سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان امام راحل (ره) ضمن تقدير از زحمات تلاشگران اين عرصه بر محو كامل بي سوادي در اين شهرستان تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،متن كامل اين پيام بدين شرح است:

تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است. هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان موحّد است و همه برنامه ریزی و فعالیت های برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود تا از این طریق بتوانیم صلح و صفا و سعادت را برای همیشه به جامعه اسلامی مان شاهد باشيم.

پس از فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی و بسیج همگانی برای از بین بردن بی سوادی در جامعه اسلامی، همه مردم تلاش نمودند تا شجره خبیثه بی سوادی را که در سرتاسر کشورمان ریشه دوانده بود قطع کنند و به جای آن نهال های سرسبز و با طراوت دانش بکارند. این امر با برنامه ریزی های دقیق و بردبارانه از صورت پذیرفت و کشور ما را در دنیا به کشوری باسواد تبدیل نمود.

مردم شهرستان تفت نيز، همان گونه که امام راحل رحمه الله خواسته بودند، سعي نمودند با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی خود  به امر تعلیم و تعلم پرداختند. از کودکان و نوجوانان گرفته تا پیران و سالخوردگان، همه و همه بر این مهم همت گماشتند و توانستند ظرف مدتی کوتاه، شمار زیادی از بی سوادان را آموزش دهند و گام مؤثری برای ریشه کن کردن بی سوادی در اين شهرستان بردارند.

سوادآموزان و زحمت کشان نهضت سواد آموزی مجاهدانی خستگی ناپذیرند که با سلاح دانش و توشه ایمان و بردباری به میدان مبارزه با جهل و بی سوادی قدم گذاشته و به امر مولا و مقتدایشان سرسپرده اند. خداوند در قرآن برای کسانی که در راه او جهاد می کنند مقام رفیع و درجه ای عظیم بر شمرده است و بی شک مقام این مجاهدان نیز که فرمان خدا و رسول گرامی اش را گردن نهاده اند، نیز رفیع و والا خواهد بود.

اينجانب فرا رسيدن اين روز بزرگ را  به تمامی سوادآموزان و آموزگاران عزیز بويژه تلاشگران عزيز اين عرصه در شهرستان تفت تبریک می گویم و از همه  آنها مي خواهم تا با ادامه تلاش بي وقفه خود اندك  افرادي را هم كه مانده اند هر چه سريع تر آموزش داده تا جشن كامل بي سوادي در شهرستان را به زودي شاهد باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا