به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استان يزد ، درمراسمی که به منظور استقبال از دانش آموزان برگزیده جشنواره خوارزمی در فرودگاه یزد و با حضور زارع معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد از تلاش ارزنده برگزیدگان تقدیر بعمل آمد .

استان يزد حائز رتبه چهارم كشور در جشنواره جوان خوارزمي و همچنين رتبه اول جشنواره خوارزمي به نسبت دانش آموزي كشور را در سال تحصيلي جاري از آن خود كرد .
 در چهاردهمين دوره جشنواره خوارزمي از 19195 طرح ارائه شده به دبيرخانه جشنواره سراسر كشور ، تعداد 1087 طرح به مرحله كشوري راه يافته كه پس از داوري اوليه ، تعداد 95 طرح به مرحله نهايي رسيدند و در مرحله نهايي كه به داوري كميسيون تخصصي وزارت علوم برگزار گرديد تعداد 45 طرح برگزيدگان رتبه هاي اول تا سوم كشور را از آن خود كردند كه از اين تعداد 3 طرح مربوط به استان يزد مي باشد .
 بر اساس تعداد طرح هاي برگزيده نهايي كشوري ، استان هاي اصفهان و يزد هر كدام با 3 طرح برگزيده كشوري مشتركاً در رتبه چهارم قرار گرفتند كه استان يزد با توجه به شاخص نسبت جمعيت استان به جمعيت كل كشور و سرانه دانش آموز حائز رتبه اول كشور شد .
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان موفقيت دانش آموزان استان را به حائزين اين رتبه ها ، خانواده هاي آنان و قاطبه فرهنگيان و دانش آموزان استان تبريك گفت .
شايان ذكر است كه طرح تيغ زدن زيتون توسط حميدرضا مزكوري از اردكان مقام دوم و شير آب زمان دار مكانيكي توسط روح ا... خواجويي از بافق ، جداسازي نفت از آب با كمك نانو ذرات مغناطيسي آهن توسط زهرا فلاح و رؤيا زينلي حائز رتبه سوم كشوري شدند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا