یزدفردا:عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، در واکنش به مرگ یک ایرانی پس از بازجویی غیرمتعارف در فرودگاه امریکا، از مسئولان وزارت خارجه خواست کاری نکنند تا به کم‌کاری در دفاع از حقوق ایرانیان مقیم خارج کشور متهم شوند.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره مرگ یک شهروند ایرانی پس از بازجویی غیرمتعارف در فرودگاه امریکا، گفت: رسانه‌های غربی و قدرت‌های استکباری در سال‌های گذشته همواره به دنبال ایجاد هراس از ایران نزد افکارعمومی دنیا بودند که البته در دستیابی به هدفشان توفیق چندانی نداشته‌اند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم دنیا شاهدند دشمنان برای رسیدن به هدف خود در این زمینه، گاه اسلام‌های ساختگی طالبانی ایجاد کردند تا به وسیله عوامل خود و به نام اسلام، اقداماتی انجام دهند تا مردم را از اسلام و مسلمانان بترسانند.

وی با بیان اینکه ایرانیان ساکن در کشورهای دیگر حقوقی بر گردن ما دارند،‌ تصریح کرد: با توجه به تعدی واردشده به ایرانیان در این مدت اخیر، مسئولان مربوطه باید از تمام حقوق آنها در عرصه بین‌المللی به صورت قوی و فعال دفاع کنند و وزارت خارجه مسئول اول در این زمینه است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: با توجه به حقوق شناخته شده بین‌الملل، مسئولان وزارت امور خارجه باید بیش از این، نسبت به حمایت و دفاع از ایرانی در هر کشوری فعال شوند تا ما به کم‌کاری در مورد دفاع از ایرانیان مقیم کشورهای دیگر متهم نشویم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس چنین رفتاری با شهروندان ایرانی در کشور امریکا را مخالف اصول انسانی دانست و گفت: این رفتار در هیچ منطق سیاسی و اجتماعی و در هیچ کشوری پذیرفته شده نیست و غربی‌ها خلاف شعارهای زیبا، شیرین و جالبی که می‌دهند، معمولا در ارتباط با حقوق شناخته شده مردم و حتی افراد کشور خودشان سهل‌انگار هستند.

در روزهای اخیر، یک فرد سالخورده ایرانی پس از بازداشت در امریکا و بازجویی غیرمتعارف ۵ ساعته درگذشت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا