یزدفردا:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهدید فیلا مبنی بر تعلیق ورزش کشتی کشورمان، گفت: اساسنامه ورزش کشور نیاز به بازسازی دارد.

سید جلال یحیی زاده در گفت‌و گو با  خانه ملت، افزود: تهدید فیلا در ابتدا از سوی متولیان ورزش کشورمان چندان جدی گرفته نشد اما انعکاس اخبار تعلیق احتمالی در رسانه‌ها و همچنین برخورد جدی و سنگین مجامع ورزشی بین‌المللی با کشورهای خاص دیگر،موجب شد تا فدراسیون کشتی کشورمان هم به جدیت و اهمیت این موضوع پی ‌ببرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اساسنامه کشتی در صورتی می تواند در فیلا پذیرفته شود که با تمام معیارهای  مورد قبول این ورزش همخوانی داشته باشد ودرغیر این صورت باید منتظر خبرهای بد ازسوی این فدراسیون جهانی نسبت به کشتی، ورزش ملی کشورمان باشیم.

وی ادامه داد:  ورزش کشور نیازمند طرحی  پژوهشی و فنی است تا شاهد این گونه  تهدیدها از فدراسیون های ورزشی جهان نباشیم، زیرا متاسفانه اهداف بسیاری از اساسنامه های رشته های  مختلف ورزشی در کشور ما به طریق کلی ارایه شده  که این امر موجب شده تا اساسنامه‌های ما  مغایر با برخی از قوانین فدراسیون‌های مختلف جهانی باشد.

 یحیی زاده افزود:  کشورما در دنیای  کشتی  و میادین جهانی می تواند نقشی منحصربه فرد ایفا کند ، از همین رو دولت برای توسعه لیگ این ورزش باید اهتمام ورزد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با  بیان اینکه چندی پیش فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) طی ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی کشورمان هشدار داد، در صورت بی‌توجهی متولیان امر به تغییر فوری برخی بندهای اساسنامه کشتی، ایران با خطر تعلیق بین المللی روبرو خواهد شد، افزود : اساسنامه ورزش کشور نیاز به بازسازی دارد.

بی توجهی به به ورزش کشور وقوانین جهانی ورزش، موجب شده فدراسیون های ورزشی ما در مجامع بین المللی بی اعتبارشوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا