اجرای قصه دوزبانه (فارسی وانگلیسی) روباه و لک لک ( Fox & Stork ) توسط رقیه دوست‌فاطمی‌ها، قصه‌گوی برگزیده بین‌المللی همراه با عروسک‌گردانی نجمه احمدزاده، عروسک‌ساز برگزیده استان، برنامه‌ی ویژه مراسم افتتاحیه هفته دوستی کودکان ایران و اتریش در وین بود.

اجرای قصه دوزبانه (فارسی وانگلیسی) روباه و لک لک ( Fox & Stork ) توسط رقیه دوست‌فاطمی‌ها، قصه‌گوی برگزیده بین‌المللی همراه با عروسک‌گردانی نجمه احمدزاده، عروسک‌ساز برگزیده استان، برنامه‌ی ویژه مراسم افتتاحیه هفته دوستی کودکان ایران و اتریش در وین بود.

هفته دوستی کودکان ایران و اتریش در وین به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران، برگزار شد.

"سفیر جمهوری اسلامی"، "رایزن" و "وابسته فرهنگی" سفارت ایران و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین" از جمله مسوولان ایرانی بودند که از برنامه‌های کانون در هفته‌ی فرهنگی کودکان دو کشور در شهر وین دیدن کردند.

اجرای قصه دو زبانه "روباه و لک‌لک" توسط رقیه دوست فاطمی‌ها، مسوول روابط‌عمومی کانون استان یزد و مجری موفق کشوری همراه با عروسک‌گردانی نجمه احمدزاده مربی فرهنگی و عروسک‌ساز برگزیده کانون یزد، برنامه‌ی ویژه مراسم افتتاحیه هفته دوستی کودکان ایران و اتریش در وین بود.

 

حسن تاجیک سفیر ایران در اتریش با اشاره به این نکته که ظرفیت‌های زیادی برای معرفی ایران در بخش کودک و نوجوان وجود دارد خاطر نشان کرد برپایی این برنامه‌ها بنیان دوستی‌ بین کشورها را مستحکم‌تر می‌کند.

وی ضمن قدردانی از مسوولان برپا کننده این برنامه، به ویژه مربیان کانون استان یزد، صلح و دوستی را از ارزش‌مندترین مسایل اخلاقی و انسانی قلمداد کرد که اساس رسالت تمام پیامبران الهی را تشکیل می دهد.

وی در عین حال با تشکر از رایزنی فرهنگی ایران و یادآوری تلاش‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی برای شکوفایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان انجام گرفته، خاطر نشان کرد که این نمایشگاه معرف بخش کوچکی از تمامی دارایی‌های ایران است.

 

علیرضا ملکیان رایزن فرهنگی ایران در وین نیز در سخنانی هدف از برپایی این برنامه‌ها را آشنایی کودکان اتریشی با فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان ایران عنوان کرد.

 

بر اساس این گزارش، کارشناس امور بین‌الملل کانون و مسوول روابط عمومی و مربی فرهنگی کانون استان یزد در این هفته دوستی برنامه‌های متنوعی را مانند کارگاه‌های هنر خلاق، کاردستی، کلاژ، کاغذوتا، عروسک‌سازی، نمایش و پخش فیلم و همچنین قصه‌گویی دو زبانه و اجرای تئاتر عروسکی و... برای کودکان و نوجوانان مقیم وین اجرا کردند.

 

در جریان برپایی هفته دوستی ایران و اتریش بیش از 100 عنوان از کتاب‌های برگزیده کانون، کتاب‌های دو زبانه، کتاب فیلم، مجموعه رمان نوجوان امروز، کتاب‌های الکترونیکی و 36 عنوان سرگرمی‌ سازنده، بازی رایانه‌ای و تعدادی از عروسک‌های تکم و دارا و سارا و... با هدف معرفی کانون و برقراری تبادلات بین‌المللی نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

دانش‌آموزان مدرسه فارابی اتریش به همراه مدیران و معلمان خود و80 دانش آموز از ملیت‌های اتریشی، ایرانی، بوسنیایی، ترک و عرب و نیز دانش آموزان مدرسه "لنسر" وین که متشکل از کودکان اتریشی و دیگر ملیت‌هاست در کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف آن شرکت کردند.

همچنین در این برنامه‌ انیمیشن‌های تولید کانون به نام‌های"سیب"، " بارون میاد جرجر"، فیلم معرفی کانون به زبان انگلیسی به نمایش گذاشته شد.

کودکان شرکت کننده در این برنامه‌ها نیز ضمن اینکه با شیرینی‌های سنتی یزدی پذیرایی می شدند، هدایایی نیز به رسم یادبود از سوی مربیان کانون دریافت کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا