فرماندار خاتم با اشاره به اینکه با استفاده از کشاورزی علمی و دانش بنیان تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی امکان پذیر است افزود: از آنجا که اقتصاد شهرستان خاتم مبتنی برکشاورزی و دامپروری و صنایع کوچک روستائی بوده باید با نگاهی علمی و دانش بنیان به توسعه بخش کشاورزی از منابع موجود حداکثر استفاده را نمود.

"محمد علی شاحسینی" فرماندار  در مصاحبه اختصاصی با مهین رستگارخبرنگاریزد فردا درخاتم بیان داشت : شهرستان خاتم با بیش از 150 آبادی و دارا بودن 23 روستای مستقل نگین کشاورزی استان و به تعبیر کارشناسان سرزمین فرصت ها در استان یزد از آن نام برده می شود که باید با تلاش و همبستگی و مدیریت صحیح با سرعت رشد و توسعه یابد.

وی گفت :نقش روستاها در کل استان بویژه در شهرستان خاتم  از اهمیت بالایی برخوردار بوده است به نحوی که توسعه در شهرستان خاتم بدون درنظر گرفتن آن هیچ معنی و مفهومی نخواهد داشت.

شاه حسینی تصریح کرد: از آنجا که  جامعه پی درپی درحال تغییر بوده توسعه متوازن می طلبد که با استفاده از خرد جمعی و برنامه ریزی دقیق شهرستان خاتم را به قطب کشاورزی کشور و منطقه ویژه گردشگری استان تبدیل نمود.

فرماندار خاتم با اشاره به پتانسیل های بالای بخش کشاورزی این  شهرستان  درتولید محصولات باغی و زراعی افزود: این شهرستان دربسیاری  از تولیدات کشاورزی مقام اول استان را به خود اختصاص داده است و می طلبد که نگاه ویژه به اصلاح روش های موجود و توجه به صنایع جنبی به خصوص در حوزه روستاها داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآورشد: پیشنهاد خاص ما دراین خصوص برقراری ارتباط با کشاورزی و سرمایه گذاری صنعتی است.

 شاه حسینی  ایجاد زمینه مساعد برای جهت گیری در زمینه دامپروری مکانیزه و توسعه بازارهای محلی ،استانی و حتی ملی دربخش کشاورزی از راههای توسعه بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: توسعه کشت های استراتژیک متناسب با بازار و نیازهای جامعه از دیگر  راههای توسعه این بخش می باشد .

فرماندار خاتم درپایان نقش روستائیان، دهیاران و شوراها را در توسعه پایدار در روستاها برجسته و اساسی اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا