دوازدهم دي ماه در تاريخ درخشان يزد نمادي از همبستگي ملي و جلوه اي از عشق به ولايت است و نشان از ديانت مردماني دارد كه تاريخ آنها را به قنات و قنوت و قناعتشان مي شناسد.

دوازدهم دي ماه در تاريخ درخشان يزد نمادي از همبستگي ملي و جلوه اي از عشق به ولايت است و نشان از ديانت مردماني دارد كه تاريخ آنها را به قنات و قنوت و قناعتشان مي شناسد. دارالعباده يزد در اين روز بزرگ، ميزبان مردي بود از سلاله زهرا(س) كه با آمدنش كوير را به گلستاني تبديل كرد و با عطر وجودش نسيم عشق و مهرباني را به دل مردمان صبور و فكور و شكور يزد ارزاني كرد.

  مردمان نيك انديش يزد در اين روز بزرگ بيعتي دوباره بستند با رهبر و مقتداي خود و با حضوري حماسي، به استقبال رهبر فرزانه خود آمدند و بار ديگر با رهبر عزيزشان و  آرمان هاي امام راحل(ره) تجديد پيمان نمودند.

  سرزمين باستاني يزد به خود مي بالد كه مهد مردماني است كه از ابتداي روزهاي پيروزي انقلاب و در تمامي صحنه ها، با حضوري حماسي و شكوهي وصف ناشدني، عشق و دلدادگي خود را به انقلاب اسلامي و رهبر فرزانه خود به رخ جهانيان كشيده اند. اكنون كه به ميمنت سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري به شهر دارالعلم يزد در روز دوازدهم ديماه سال 86  ، اين روز در تقويم به نام " روز يزد" نامگذاري شده است، بر همگان فرض است با تجديد ميثاقي دوباره با آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي و بيعتي مجدد با رهبر و مقتداي خود، خاطره شيرين حضور حماسي مردم در استقبال از رهبر عظيم الشان انقلاب را در تاريخ ماندگار كنند.

   سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد ضمن گراميداشت 12 ديماه سالروز سفر پرخير و بركت مقام عظماي ولايت به استان يزد، موفقيت همگان را در راستاي آرمان هاي بلند حضرت امام خميني (ره) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا