معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: برای معارف عمیق فرهنگی و دینی در عرصه هنر نیازمند طراحی‌های ویژه هستیم.

غلامحسین دشتی در مراسم اکران فیلم‌های جشنواره عمار با بیان اینکه دانشمندان و هنرمندان در گسترش افق های فکری مردم و پیشرفت جامعه پیشگام هستند، اظهار داشت: هرچند علم و دانش در فرهنگ دینی و زندگی روزمره ما نقش تعیین کننده‌ای دارد اما هنرمندان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر عرصه‌ها موفق‌تر و تأثیرگذارترند زیرا این هنرمندان هستند که زیبایی‌ها را به اشکال گوناگون و متنوع در معرض دید قرار می‌دهند.

وی افزود: هر چند فضای هنر، پررونق است اما آنچه باید بیشتر مدنظر قرار گیرد، توجه به باطن عالم و معارف عمیق فرهنگی و دینی است که هنوز موفق نشده‌ایم هنر متناسب با آن را طراحی کنیم.

دشتی، هنر را انعکاس همه زیبایی‌ها دانست و ادامه داد: زیبایی مطلق از آن خداوند است و وظیفه هنرمند است که آیینه انعکاس ظهور زیبایی مطلق خداوند باشد، او باید این زیبایی‌ها و مظاهر الهی را به روئیت رسانده و در معرض دل و اندیشه انسان‌ها قرار دهد، در این صورت هنرمند شکل مربی و پیام‌آوری پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه هنرمند باید با افق باز و با ترکیب هنر و تکنیک به طراحی هنری بپردازد، عنوان کرد: هنرمندی که در فرهنگ دینی فعالیت می‌کند باید ابتدا خودش را ببیند و سپس در وادی هنر گام بردارد تا بتواند اثر فاخر و تأثیرگذار تولید کند.

دشتی از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی کرد و افزود: عرصه هنر عرصه پرزحمت و پر جنب و جوشی است و باید گام‌های مثبت و مطلوب‌تری برای ارتقای هنر استان برداشته شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا