برای اولین بار در تاریخ ورزش اردکان2 ورزشکار و یک مربی اردکانی در مسابقات جهانی صاحب مدال شدند. این مسابقات که قرار بود در کشور اوکراین برگزار شود3 هفته قبل از برگزاری طی فاکسی از کمیته جهانی پاورلیفتینگ به علت سرما و یخبندان شدید(سرمای 30 درجه زیر صفر) که باعث مرگ صدها تن در این کشور شد مورد اعتراض تیم ها قرار گرفت و به کشور گرجستان انتقال یافت. این مسابقات در 2 رشته پرس سینه و پاورلیفتینگ برگزار شد. در این مسابقات تیم ملی جمهوری اسلامی ایران متشکل از 29 نفر شامل ورزشکار، مربی و سرپرست بودند که آقای سعید بهشتی مربی اردکانی و دارنده مدرک مربیگری جهانی به عنوان مربی تیم ملی ایران تیم را همراهی کرد. 26 ورزشکار از کشورمان از جمله تنی چند از قهرمان مردان آهنین و قهرمانان آسیا در این مسابقات حضور داشتند که در رده های سنی بزرگسالان، پیشکسوتان(مستر) و جوانان در اوزان مختلف برگزار شد که تیم ایران در رشته پرس سینه به مقام قهرمانی و در رشته لیفت مقام نائب قهرمانی این مسابقات را کسب نمود. از این تعداد 2 ورزشکار اردکانی که قبلا در مسابقات کشوری حائز رتبه شده بودند شرکت داشتند که آقای علی کاکا مقام قهرمانی و مدال طلای جهانی و آقای محسن فتوحی نیز مقام سوم و مدال برنز جهان را کسب نمودند. ضمنا از شهرستان یزد نیز آقای قاسم اسدی از معلولین سرافراز در رشته پرس سینه موفق به کسب مدال نقره گردید.

ورزشکاران تیم ایران پس از یک هفته حضور در کشور گرجستان به میهن عزیزمان بازگشتند و مورد استقبال رئیس فدراسیون و جمعی از مسئولین کشورمان در فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفتند. همچنین ورزشکاران اردکانی با ورود به شهر با استقبال پرشکوه مردم و همشهریان مواجه شدند. لازم به ذکر است ورزشکاران مذکور به همراه مربی اردکانی جهت مسابقات فیلیپین و مسابقات کشور امارات متحده عربی نیز انتخاب گردیده اند که در صورت حمایت و مساعدت مالی مسئولین شهرو استان بار دیگر نیز می توانند برای میهن اسلامی مان افتخار آفرین باشند.

در پایان از کلیه مسئولینی که ورزشکاران اردکانی را مورد حمایت قرار داده اند خصوصا آقایان دکتر تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، آقای مهندس کمالی فرماندار ، مهندس کیوان آرا و مهندس سمندریان مدیریت فولاد ارفع، مهندس فخر الدین مدیریت فولاد کیوان ، مهندس فرشاد مدیریت فولاد غدیر و دیگر عزیزان کمال تشکر و قدردانی می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا