كارشناس مسوول تغذيه مركز بهداشت استان يزد توصيه كرد: مصرف ميوه به عنوان ميان وعده براي سالمندان مناسب است، در صورتي كه استفاده از بعضي از سبزيجات سبب بروز مشكلات دنداني  براي اين افراد مي شود مي توانند آن ها را به صورت پخته مصرف كنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، يوسف نقيايي گفت:  تنقلات و ميان وعده ها مكمل هايي هستند كه در طول روز مي تواند خلاء دريافت مواد غذايي مورد نياز را پر كند و در اين بين اگر ميان وعده اي با خواص غذايي نامناسب دريافت شود نه تنها اين مهم برآورده نمي شود بلكه منجر به ايجاد سوء تغذيه و تسريع در بروز بيماري هاي مرتبط مي شود.

وي افزود: خوشبختانه در اقليم هاي مختلف كشورمان تنقلات و ميان وعده هاي بسيار باارزشي از جمله آجيل ها مغزها موجود و در دسترس مي باشد كه ترويج مصرف‌ آن ها در جامعه خصوصا باري كودكان و نوجوانان مي تواند جايگزين بسيار مناسبي بوده و سلامت آينده شان را تضمين كند.

نقيايي بهترين ميان وعده براي كودكان را مغزيجات و آجيل ها ذكر كرد و ادامه داد: اما كودكاني كه چاق هستند و يا اضافه وزن دارند بايد در مصرف اين ميان وعده رعايت اعتدال را نمايند.

اين كارشناس ارشد تغذيه اظهار كرد: در سنين بالاتر بهترين ميان وعده مصرف ميوه هاي محلي و يا ميوه هاي خشك شده و برگه هاي ميوه است و ميوه ها نيز به عنوان ميان وعده براي سالمندان مناسب است و در صورتي كه استفاده از بعضي از سبزيجات سبب بروز مشكلات دنداني مي شود مي توانند آن ها را به صورت پخته مصرف كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا