كميسيون دانشجويي شوراي تامين استان يزد به رياست مدير كل سياسي و انتخابات استانداري در موسسه اموزش عالي جهاددانشگاهي يزد برگزار شد.
"مهدي خاني" معاون دانشجويي فرهنگي موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي يزد در گفت‌وگو با روابط عمومي جهاددانشگاهي استان يزد، در رابطه با اين نشست گفت: اين نشست با هدف بررسي آيين‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌هاي كرسي‌هاي آزاد انديشي با رويكرد تقويت فضاي سياسي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان در آستانه انتخابات آتي برگزار شد.

 

وي افزود: اين كميسيون به رياست "مهدي تقوايي" مدير كل سياسي و انتخابات استانداري و با حضور روساي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان، روساي دفاتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و تعدادي از معاونين دانشجويي و فرهنگي و ... برگزار شد.

 

خاني خاطرنشان كرد: در اين نشست مقرر شد تا اتاق فكري با عضويت معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان به محوريت استانداري تشكيل و جلسات آن به صورت هر دو هفته يكبار برگزار شود.


"مهدي تقوايي" مدير كل سياسي و انتخابات استانداري در نشست اين كميسيون، استان يزد را از استان‌هاي پيشتاز در برگزاري كرسي‌هاي ازاد انديشي خواند و گفت: استان يز از لحاظ كمي حوزه‌هاي فرهنگي از جايگاه خوبي برخوردار است و اين موضوع بيانگر همگامي استان با سياست‌ها و منويات مقام معظم رهبري در اين خصوص است.

وي خواستار تمايل كرسي‌هاي آزادانديشي دانشگاه‌ها در مباحث فرهنگي به سمت موضوعات سياسي روز به لحاظ برخورداري از حساسيت زياد در شرايط سياسي در پيشرو شد.

تقوايي در اين نشست همچنين به برگزاري همايش توجيهي آموزشي منطقه‌اي انتخابات با حضور مسئولين ستاد انتخاباتي كشور، استانداران و فرمانداران استان‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري و يزد در روزهاي 27 و 28 ديماه به ميزباني يزد خبر داد.

دكتر "سيد حبيب الله ميرغفوري" رييس موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي استان يزد نيز به عنوان ميزبان اين نشست ضمن خيرمقدم به اعضاء و مدعوين كميسيون، مختصري در خصوص ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي اين مجموعه آموزشي سخناني ايراد كرد.

 

وي در ادامه با اشاره به تبليغات ضد اسلامي و شيعي برخي كشورها، خواستار انديشيدن ساز و كاري مناسب درخصوص بودجه‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها و موسسات غير انتفاعي علي رغم محدوديت‌ها و دغدغه‌هاي مالي اين مراكز شد.


دكتر ميرغفوري همچنين سخناني پيرامون زمينه‌سازي براي باشكوه برگزار شدن انتخابات آينده بيان نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا